تلاش ساترا گسترش تنوع و تکثر شبکه خانگی برای همه است
کد خبر: 4157052
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
افراسیابی:

تلاش ساترا گسترش تنوع و تکثر شبکه خانگی برای همه است

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا گفت: تلاش صداوسیما این است که یک بازار محتوایی وسیعی ایجاد شود تا هر ایرانی علاقه‌مند به فرهنگ اسلامی ایرانی با هر سلیقه‌ و گرایشی بتواند محصول مد نظر خود را پیدا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)، در شانزدهمین قسمت از برنامه رادیویی «شبکه نقد»، با موضوع «بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ساماندهی صوت و تصویر فراگیر» محمدصادق افراسیابی؛ معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در نشستی که اخیرا درباره بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به همت کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری و بسیج دانشگاه امام صادق(ع) تشکیل شد، مدیر عامل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری نکته مهمی را مطرح و تاکید کرد که این مصوبه نه تنها اختیارات صداوسیما را افزایش نداده، بلکه با تقسیم کاری که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است، اختیارات سازمان صدا و سیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر نسبت به گذشته کم شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته معاونت حقوقی ریاست جمهوری نامه‌ای خطاب به ریاست محترم سازمان صدا و سیما ارسال کرد که در آن نامه تمام اسناد بالادستی در حوزه صوت و تصویر فراگیر تجمیع شده بود و در انتهای نامه نتیجه‌گیری شده بود که بر اساس قوانین، تنها نهاد تخصصی که صلاحیت نظارت بر حوزه صوت‌و تصویر فراگیر را دارد سازمان صدا و سیما است.

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا با بیان اینکه ساترا معاونت تخصصی سازمان صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر است، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ساترا چرا دارای قانون نیست؟ پاسخ این است که ساترا هویت مستقل از صدا وسیما ندارد که بخواهد قانون مستقل داشته باشد. بخش اول مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص صوت و تصویر فراگیر می‌گوید که بخش‌هایی مثل کتاب الکترونیک، بازی رایانه‌ای و سایر مواردی که در غیر از فضای صوت و تصویر فراگیر تنظیمگر آن وزارت ارشاد بوده است در حوزه صوت و تصویر فراگیر هم مدیریت اجرایی تنظیمگری آن زیر نظر وزارت ارشاد است.

افراسیابی در ادامه با اشاره به اینکه تا امروز ۴۰۵ سکوی صوت‌و تصویر فراگیر از ساترا مجوز گرفته‌اند، تأکید کرد: سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی دنبال این است که انحصار را بشکند. ما می‌گوییم در فضای مجازی به هر شخصی یا هر سکویی که توان و تجربه و تخصص لازم را دارد، مجوز می‌دهیم.

وی افزود: صدا وسیما شبکه نمایش خانگی را امتداد خود در فضای مجازی می‌داند. تلاش صداوسیما این است که یک بازار محتوایی وسیعی ایجاد شود که هر ایرانی علاقه‌مند به فرهنگ اسلامی ایرانی با هر سلیقه‌ و گرایشی بتواند محصول مد نظر خود را پیدا کند. ساترا به این قائل است که ما در شبکه ملی اطلاعات زمانی قدرتمند هستیم که محتوای سالم، مفید و جذاب در این شبکه تقویت شود و از طریق سکوهای مختلف در دسترس مردم قرار گیرد.

در این جلسه مدیرعامل «هاشور» نیز تأکید کرد: این مصوبه یک گام رو به جلو است که باعث می‌شود همه چیز شفاف‌تر شود و چرخه سریع‌تر حرکت کند اما درخواستی از شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که اجازه دهند سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی با همکاری خودمان نوشته شود و نمایندگان رصتا به عنوان صنف سکوهای انتشار در کمیته تدوین مقررات و ضوابط حضور داشته باشند.

مرادی مدیر عامل اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و سریال ایران نیز گفت: اگر دو کارشناس رسانه کمیته تدوین ضوابط و سیاستهای صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی از اعضای مجمع رصتا و اتحادیه یا کانون تخصصی تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری انتخاب شوند فرصت مهمی برای توجه به مطالبات و دغدغه های بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha