عزت مسلمانان به برکت قرآن است
کد خبر: 4156771
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

عزت مسلمانان به برکت قرآن است

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مسلمانان امروز در اوج عزت و افتخار هستند و این عزت به برکت کتاب خدا و پیامبراکرم(ص) است، گفت: امروز با شعار عملی نشان خواهیم داد که قرآن در قلب ما جای دارد.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلانبه گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌ جمعه رشت امروز، ۳۰ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه در قیامت، نسبت‌ها و فامیلی‌ها به‌کار نمی‌آید، پول و ثروت مورد قبول قرار نمی‌گیرد و دوستان و یاران نیز یکدیگر را رها می‌کنند، اظهار کرد: در این ایام که مردم برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند امیدواریم خداوند این عزاداری‌ها را وسیله‌ای برای نجات‌‌مان در قیامت قرار دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام، افزود: اگر دشمنان و ملت‌های یاغی بگذارند، حقیقت آیین اسلام برای ملت‌ها عرضه شود بسیاری از ملت‌ها گرایش به اسلام پیدا خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: با توجه به ظلم و جنایاتی که علیه مسلمانان در دنیا می‌شود، امسال قطعاً حضور مردم در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) پررنگ‌تر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در سال 67 ، مطرح کرد: در این عملیات،‌ طومار منافقان برچیده و آواره شدند و هنوز هم آواره و سرگردان هستند.

وی به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه اشاره و بیان‌ کرد: امام(ره) درباره اهمیت نماز جمعه و جایگاه ائمه جمعه فرمودند: «ائمه جمعه در خطبه‌ها کوشش کنند که آرامش در کشور برقرار شود و از هر سخنی که موجب نگرانی مردم و تفرقه می‌شود خودداری کنند؛ ائمه جمعه باید توجه کنند که برای ملت مانند پدر هستند و رفتارشان باید پدرانه باشد؛». رهبر معظم انقلاب هم درباره نماز جمعه فرمودند: «نمازهای جمعه در هر نقطه‌ای از کشور، مردم را توجیه و به استقامت در راه نگه می‌دارد و ذهن مردم را با معارف آشنا کرده و دشمن را نسبت به نفود در اذهان عمومی مأیوس می‌کند».

امام جمعه رشت با اشاره به بیانیه اخیر 6 کشور کوچک حاشیه خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران در نشستی که در روسیه داشتند، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس با تکرار مجدد این نغمه شوم و صدور بیانیه خواستار ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه ایران از جمله ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به دیوان بین‌المللی دادگستری شدند البته این کشورها بر طبل توخالی می‌کوبند؛ مسئولان ارشد کشورمان نیز موضع خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

آیت‌الله فلاحتی کشورهای حاشیه خلیج فارس را فاقد بسیاری از معیارهای جهانی دانست و بیان کرد: این کشورها به‌دلیل برخی فقدان‌ها، هرازگاهی ناگزیر به انجام چنین اعمالی برای ماندگاری خود هستند زیرا فاقد وسعت جغرافیایی، جمعیت لازم و پیشینه تمدنی،‌ فاقد قدرت تاثیرگذاری بر جامعه، فاقد ساختار نظام سیاسی مردمی و فاقد نیروهای مسلح مقتدر هستند و اقتصاد پویا و مستقل هم ندارند و اکنون که فهمیده‌اند آمریکا رو به افول است، خود را به دو قدرت روسیه و چین متصل می‌کنند تا شاید از طریق آن‌ها بتوانند کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: دو قدرت روسیه و چین نیز به‌منظور ایجاد خلأ نسبت به آمریکایی‌ها، بیرون کردن آمریکایی‌ها از منطقه و استفاده از ظرفیت ذخایر ارزی کشورهای حاشیه خلیج فارس سعی در ایجاد رابطه با این کشورها داشتند البته دولت جمهوری اسلامی براساس مصلحت، حکمت و عزت موضع خود را اعلام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه صهیونیست‌ها سخت در آشفتگی هستند و تل‌آویو نیز در معرض آفات و نابودی است، افزود: این رژیم امروز نه‌تنها در میان فلسطینیان بلکه در میان مردم خودش نیز جایگاهی ندارد و با تظاهرات شبانه‌روز و مهاجرت معکوس مردم‌‌ش مواجه است به همین‌دلیل همچون دیوانگان دور و اطرافشان را مورد هجوم قرار می‌دهند و اخیراً نیز یک عراقی‌تبار را وادار به اهانت به قرآن کریم در سوئد کردند که البته مسلمانان موضع سخت خود را در مقابل این اقدام شنیع نشان دادند.

امام جمعه رشت ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن با بیان اینکه مسلمانان امروز در اوج عزت و افتخار هستند و این عزت به برکت کتاب خدا و پیامبراکرم(ص) است، اظهار کرد: امروز با شعار عملی نشان خواهیم داد که قرآن در قلب ما جای دارد.

انتهای پیام
captcha