تذکر رعایت حجاب در هیئات مذهبی تأثیرگذار است
کد خبر: 4155997
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
آیت‌الله سعیدی:

تذکر رعایت حجاب در هیئات مذهبی تأثیرگذار است

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از کارهای هیئات باید امر به معروف و نهی از منکر باشد، گفت: اگر نسبت به پوشش و طرح لباس و رفتار جوانان تذکری از جانب هیئات داده شود می‌پذیرند و تأثیر بیشتری دارد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار اعضای هیئت حسن بن علی(ع) که امروز 27 تیرماه، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: امسال هم در مداحی‌ها، هم در قرائت آیات قرآن کریم و هم در بیان احکام شرعی و سخنرانی‌ها باید درباره بحث عفاف و حجاب تأکید شود.

وی با بیان اینکه در سخنرانی‌ها فتنه‌هایی که معاویه داشت و یزید به پیروی از پدرش آنها را دنبال می‌کرد تحلیل شود، افزود: خط کلی این است که هیئت و مراسم باید با همه جلوه‌هایش متناسب با زمان و یادآور اتفاقات رخ داده در جامعه باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه برخی آگاهانه یا ناآگاهانه سعی می‌کنند هیئات را به سمت خنثی بودن سوق دهند، بیان کرد: در تاریخ اهل بیت(ع) سیره و رفتار هر کدام از آنها متناسب با تاریخ بوده و هیئات نیز باید به تأسی از اهل بیت(ع) نشان از اقتضائات زمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی رفتارها پیام خاصی را منتشر می‌کند که ممکن است خواست شما نباشد، گفت: در نوآوری‌هایی که در بحث کربلا و عاشورا انجام می‌دهید مراقب بدعت‌ها باشید و به گونه‌ای نباشد که تبدیل به باور شود؛ مثلا برای حضرت علی اصغر(ع) یک رنگ و برای حضرت رقیه(س) یک رنگ خاص استفاده شود و مواردی از این قبیل نباید به باور مردم تبدیل شود.

سعیدی با بیان اینکه هیئتی‌ها چه بخواهند و چه نخواهند حتی در رفتار شخصی‌شان الگو هستند، اظهار کرد: افرادی که منتسب به هیئات هستند باید برخی از محدودیت‌ها را رعایت کنند و مراقب رفتار خود باشند زیرا مردم اگر رفتار بدی ببینند آن را به هیئت منتسب می‌کنند نه به خود فرد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای هیئات باید امر به معروف و نهی از منکر باشد، تصریح کرد: اگر نسبت به پوشش و طرح لباس و رفتار جوانان تذکری از جانب هیئات داده شود می‌پذیرند و تأثیر بیشتری دارد.

انتهای پیام
captcha