مهران نیازمند فناوری خودکار باران‌سنجی است
کد خبر: 4155845
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
مدیرکل هواشناسی ایلام:

مهران نیازمند فناوری خودکار باران‌سنجی است

سیروس نادری زرنه گفت: مهران دروازه عتبات عالیات و محل تردد عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام مختلف سال و اربعین است، لذا استفاده از پیش‌بینی‌ها و اطلاعات هواشناسی در برنامه‌ریزی‌ها و سفرهای زائران در مهران بسیار ضروری است.

سیروس نادری زرنه مدیرکل هواشناسی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط‌ عمومی هواشناسی استان، سیروس نادری زرنه، مدیرکل هواشناسی ایلام، با اشاره به اینکه در حال حاضر یک اداره هواشناسی سینوپتیک اصلی و ۶ ایستگاه باران‌سنجی سنتی در مهران وجود دارد، گفت: نیاز است در آینده و در فازهای مختلف، باران‌سنجی‌های سنتی در این شهرستان به فناوری خودکار مجهز شود.

 وی با بیان اینکه اداره‌کل هواشناسی ایلام نیازمند اعتبارات لازم برای تکمیل شبکه‌ ایستگاه‌ها و ارتقا تجهیزات هواشناسی مهران است، افزود: انتظار می‌رود از محل اعتبارات این شهرستان تجهیزات مورد نیاز خریداری شود تا این شهرستان به فناوری‌های خودکار باران‌سنجی مجهز شود.

 نادری زرنه با اشاره به راه‌اندازی تلفن ۱۳۴ با قابلیت پاسخگویی هم‌زمان به ۳۰ کاربر به‌منظور ارائه خدمات به کاربران و نصب هوانما، گفت: این اداره‌کل برای ارائه پیش‌بینی‌های ویژه‌ ایام اربعین در مهران با قرارگاه اربعین همکاری کامل دارد.

انتهای پیام
captcha