لزوم تشکیل فعالانه شوراهای نامگذاری در فرمانداری‌های سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 4155396
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد:

لزوم تشکیل فعالانه شوراهای نامگذاری در فرمانداری‌های سیستان‌و‌بلوچستان

رضا شریفی در نشست ‌شورای نامگذاری سیستان و بلوچستان بر تشکیل فعالانه شوراهای نامگذاری در فرمانداری‌ها تأکید کرد و گفت: نباید انسجام و یکپارچگی را در نامگذاری‌ها تحت تأثیر قرار دهیم بلکه باید با نامگذاری‌‌های به‌جا و متناسب در سطح ملی و منطقه‌ای هویت‌ساز باشیم.

رضا شریفی معاون استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، رضا شریفی، معاون استاندارسیستان‌وبلوچستان شامگاه، 24 تیرماه، در نشست ‌شورای نامگذاری استان بر تشکیل فعالانه شوراهای نامگذاری در فرمانداری‌ها تأکید کرد و گفت: در استان همواره ملاحظات قومی و مذهبی وجود داشته و عده‌ای با استفاده از این ملاحظات سعی داشته‌اند دوگانه‌سازی‌ و بلوک‌بندی ایجاد کنند لذا باید این موارد به گونه‌ای درست تدبیر شود تا از دوگانه‌سازی و ایجاد جریان سو جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه این تنوع در استان سیستان‌وبلوچستان همواره عامل وحدت بوده است، مطرح کرد: نباید انسجام و یکپارچگی را در نامگذاری‌ها تحت تأثیر قرار دهیم بلکه باید با نامگذاری‌‌های به‌جا و متناسب در سطح ملی و منطقه‌ای هویت‌ساز باشیم، این نامگذاری‌ها باید در ذیل فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد و فرهنگ استان سیستان‌وبلوچستان را تقویت کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: دشمن همواره بر روی موضوع دوگانه‌سازی و ایجاد دوقطبی در استان کار کرده تا با ایجاد شکاف در جامعه نهایت استفاده از این دوگانه‌سازی را ببرد بنابراین ما نباید بر این دو قطبی‌سازی دامن بزنیم.

شریفی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دلیل بصیرت مردم استان در ایجاد دوگانه‌سازی‌ها شکست خورده‌اند، گفت: البته در نامگذاری‌ها باید همه جوانب فرهنگی و اجتماعی در استان مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha