تبادل تجربه مهم‌ترین امتیاز نشست مدیران مؤسسات قرآنی است
کد خبر: 4155160
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

تبادل تجربه مهم‌ترین امتیاز نشست مدیران مؤسسات قرآنی است

مدیرعامل اتحادیه فرهنگی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی معتقد است که برگزاری نشست‌های «همدلی و هم‌اندیشی» علاوه بر آشنایی با مطالبات و پیشنهادهای مدیران، به تبادل تجربیات موفق بین آنان و تعمیق همدلی می‌انجامد.

سیدمحمد خاتمی نژاد

سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه فرهنگی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضرورت برپایی نشست‌های «همدلی و هم‌اندیشی» ویژه مدیران مؤسسات قرآنی استان را متذکر شد و افزود: جمعه، 23 تیر دومین نشست مدیران قرآنی به میزبانی مؤسسه قرآنی امام محمدباقر(ع) شهر مهاجران برگزار شد.

وی از همکاری امام جمعه، شهرداری و شورای شهر مهاجران جهت برگزاری این دوره تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها علاقه‌مند به فعالیت در حوزه قرآن هستند و توسعه این امر به گسترش و رونق فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان کمک می‌کند.

خاتمی‌نژاد با اشاره به برگزاری اولین نشست مدیران در قم (اسفندماه سال گذشته) ادامه داد: این دوره نیز مورد استقبال مدیران مؤسسات قرآنی استان قرار گرفت و زمینه همدلی بیش از پیش مدیران را فراهم کرد. در دومین دوره نیز مدیران از این نشست، استقبال خوبی به عمل آوردند که این امر نشان از دغدغه‌مندی آنان برای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه دارد.

وی آشنایی با دغدغه‌ها، مشکلات، مطالبات و انتظارات مدیران مؤسسات قرآنی را یکی از امتیازات برگزاری این نشست برشمرد و اظهار کرد: عدم پذیرش مدارک پیش‌دبستانی های مؤسسات قرآنی از سوی آموزش و پرورش، به عنوان یکی از مطالبات مهم مدیران مؤسسات مطرح شد.

خاتمی‌نژاد پرداختن به موضوع اظهارنامه‌های مالیاتی و حل مشکل مکان برخی از مؤسسات و همکاری کمرنگ مساجد در این حوزه را از دیگر مطالبات مدیران دانست و اضافه کرد: خوشبختانه مدیران مؤسسات در سراسر استان، نخبگانی کاربلد هستند و جهت بهبود عملکرد مؤسسات و ارتقای سطح فعالیت آنان پیشنهاد و راهکارهای عملیاتی به اتحادیه ارائه دادند که در جلسات هیئت مدیره در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان از حجت‌الاسلام امرایی، مدیر مؤسسه قرآنی «امام باقر(ع)» مهاجران تقدیر کرد و افزود: حضور مدیران مؤسسات قرآنی در سایر شهرستان‌ها علاوه بر آشنایی با فضای کاری آنان باعث می‌شود که با نکات و روش های جدید برای بهبود سطح مدیریت مؤسسه خود آشنا شوند.

وی با بیان این مطلب که انتقال تجارب کاری در نشست «همدلی و هم‌اندیشی» مؤسسات به وضوح قابل مشاهده است، تصریح کرد: شاهد بودیم در جلسه اگر مدیری مشکلات خود را بیان می‌کرد، سایر مدیران که تجربه‌ای موفق در این زمینه داشتند او را راهنمایی می‌کردند و این حُسن تعاملات، همان اتفاق مبارکی است که ما در هیئت مدیره به دنبال تقویت و تثبیت آن هستیم.

خاتمی‌نژاد در پایان با بیان اینکه نظر ما به تداوم برگزاری این نشست‌ها در سایر شهرهای استان است، ادامه داد: سومین نشست پس از ایام محرم و صفر و به میزبانی یکی از مؤسسات قرآنی ساوه یا تفرش برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی و قطعی پس از انجام برنامه‌ریزی های لازم به سمع و نظر مدیران مؤسسات استان رسانده می‌شود.

انتهای پیام
captcha