اجتماع عظیم غدیر بصیرت ملت ایران را اثبات کرد
کد خبر: 4154990
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
آیت‌الله فلاحتی:

اجتماع عظیم غدیر بصیرت ملت ایران را اثبات کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به شکوه راهپیمایی غدیر گفت: این حماسه منجر به اتحاد، انسجام و وحدت ملی می‌شود و نشان از بصیرت و هوشیاری ملت ایران دارد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 23 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: امیدواریم که هم خانواده‌ها در تربیت و مراقبت از فرزندان کوشا باشند و هم بازنشستگان که یک عمر به این مرز و بوم خدمت کردند به‌طرز شایسته‌ای مورد تکریم قرار گیرند.

وی ضمن گرامیداشت روز شورای نگهبان، اعتبار نظر این نهاد را هم‌وزن نظر قانون اساسی دانست و افزود: حسن اجرای انتخابات، تطبیق قوانین مجلس بر مبنای اسلام و تفسیر قانون اساسی بر عهده این نهادبوده که وظیفه مهمی است اما در بعضی دوره‌ها، این نهاد از سوی افرادی مورد حملات و هجمه قرار گرفت که منصفانه نبود.

امام جمعه رشت با اشاره به آغاز ماه محرم در هفته پیش رو گفت: قطعا امسال شاهد مراسمات پرشوری در راستای احیای فرهنگ محرم و صفر خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان سفر رئیس جمهور کشورمان به کنیا، اوگاندا و زیمبابوه را قابل تقدیر و پربار دانست و تصریح کرد: دو دهه از این قاره غفلت کردیم درحالی‌که این قاره ظرفیت بسیار مناسبی داشت؛ ایالات متحده، ترکیه و روسیه از ظرفیت این قاره برای حضور صادراتی و وارداتی استفاده می‌کردند اما ما غفلت کردیم.

وی با بیان اینکه 30 درصد معادن جهان متعلق به آفریقا است، افزود: 65 درصد زمین‌های آفریقا نیز قابل کشت است بنابراین منبعی در بخش تولید هستند و در بحث تولیدات دارویی هم می‌توان سالیانه سه میلیارد ارز ‌آوری داشت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به چند آبراه قاره افریقا تصریح کرد: کشورها برای حضور در این قاره همواره رغبت نشان می‌دادند اما ما سال‌ها از این ظرفیت‌ها به بهانه اینکه کشورهایی فقیر هستند غفلت کردیم اما این سفر آغاز اتفاقات خوبی را نوید می‌دهد از می‌توان از این ظرفیت در بخش صادرات فنی مهندسی و سلامت هم استفاده کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به شکوه راهپیمایی غدیر تصریح کرد: اجتماع عظیم غدیر رویدادی عجیب و شگفت‌آور است و این حماسه منجر به اتحاد، انسجام و وحدت ملی می‌شود و نشان از بصیرت و هوشیاری ملت ایران دارد، ملتی که در کمک به هم‌نوع خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران بیش از هزار سال است که به حضرت علی(ع) و خاندان مطهرش،‌ عشق و ارادت دارند، گفت: مردم ایران اسلامی بعد از آشوب‌ها فهمیدند که دشمن کانون معارف دینی و ارزش‌هایمان را مورد هدف قرار داده اما این مردم غرور دینی دارند و به دشمنان اجازه دست درازی به هویت ملی، معنوی و ملی‌مان را نخواهند داد؛ مردم در این اجتماع به دشمنان فهماندند که عقب‌نشینی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی احیای غدیر بود چراکه جریان غدیر اتمام و اکمال نعمت بر امت اسلام بود، افزود: انقلاب اسلامی نیز در امتداد غدیر بود چراکه غدیر امتداد دین خدا و ارزش‌های الهی است و این اجتماع نشان داد که ما غدیری هستیم اما دشمن علیه این حرکت ملی و مردمی می‌تازد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اتفاقات فرانسه گفت: اروپایی‌ها به دولت فرانسه اعلام کردند که با مردم‌تان تعامل کنید اما دولت فرانسه به اروپا پاسخ داده که در کار ما دخالت نکنید. فرانسوی‌ها در حال فرافکنی هستند، خشونت پلیس در فرانسه امری رایج است؛ این مدعیان اروپایی که برای ایران اسلامی خواب‌های خیالی دیده بودند چرا در برابر خشونت فرانسوی‌ها اعلام موضع نمی‌کنند؟ از تلاش‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی قدردانی می‌کنیم، نیروی مسلح و پلیس ما اهل رأفت هستند نه اهل خشونت.

انتهای پیام
captcha