اقدامات مدیران بدون رسانه ابتر است
کد خبر: 4154533
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

اقدامات مدیران بدون رسانه ابتر است

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه وقتی مدیران در ارتباط و تعامل با رسانه ضعیف عمل کنند اقدامات و عملکردشان ابتر می‌ماند، گفت: معتقدم رسانه یک پشتوانه قوی برای مدیران بوده و هر انتقاد درست توسط رسانه‌ها سازنده است.

دیدار مدیر شعب استانی ایکنا با مدیرکل اوقاف گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز گذشته، 20 تیرماه در دیدار با سیدمیلاد اوصیاء، مدیر شعب استانی ایکنا، با گرامیداشت عید غدیر اظهار کرد: به روایتی اگر چله غدیر می‌گرفتیم و این واقعه درک می‌شد، حوادث تلخ کربلا و فاطمیه پیش نمی‌آمد و چنانچه غدیر به درستی معرفی می‌شد، فرقه‌های انحرافی به وجود نمی‌آمد لذا تمام تلاش دشمن این است که غدیر را کمرنگ کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه افزود: وقتی مقام معظم رهبری تأکید می‌فرمایند که پیوست رسانه‌ای خود را تقویت کنید، نشان از اهمیت و جایگاه رسانه دارد. وقتی مدیران در ارتباط و تعامل با رسانه ضعیف عمل کنند اقدامات و عملکردشان ابتر می‌ماند و روحیه مردم تضعیف و فرصت برای دشمنان فراهم می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه خدا در قرآن کریم با لفظ «قولوا» تأکید بر تبلیغ دارد، گفت: خود قرآن یک رسانه است، نباید از اطلاع‌رسانی غافل بود؛ اگر حضرت زینب(س) را رسالت رسانه‌ای نبود واقعه کربلا مهجور می‌ماند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه نباید در اطلاع‌رسانی غفلت کرد زیرا با کوچترین غفلت زمینه را برای سوءاستفاده رسانه‌های معاند فراهم می‌کنیم، تصریح کرد: معتقدم رسانه یک پشتوانه قوی برای مدیران بوده و هر انتقاد درست توسط رسانه‌ها سازنده است.

وی افزود: برای اینکه پیوند بین بقاع متبرکه و اصحاب رسانه را تقویت کنیم، پیشنهاد تشکیل شبکه خادمین افتخاری حوزه رسانه بقاع متبرکه مطرح شد که همچنان ادامه دارد، با ایجاد چنین شبکه‌ای فعالیت‌ها و برنامه‌های بقاع متبرکه در ابعاد مختلف توسط خادمین افتخاری رسانه‌ای منعکس می‌شود.

علیزاده با اشاره به دوراندیشی مقام معظم رهبری مبنی بر بروزرسانی وقف‌‌ها بیان کرد: ایشان در یکی از دیدارهای سال‌های اخیر فرمودند وقف‌های جدید علمی، محیط زیست و هسته‌ای ایجاد کنید، این احساس نیاز به وقف در حوزه‌های جدید اکنون احساس می‌شود. همچنین در حوزه رسانه نیاز به وقف داریم پیشنهاد می‌شود از مجمع خیرین و واقفین در این حوزه ورود کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه وقف‌های جدید در همه حوزه‌هاست، گفت: امروزه وقف محدود به روضه‌خوانی نمی‌شود، وقف خودش یک رسانه اثرگذار و علمی است. از زمانی که سازمان اوقاف ارتباطش را با مجموع رسانه از سال 86 بیشتر کرد، تعداد وقف‌های جدید به مراتب بیشتر شد. تا سال 86 سالانه حدود 200 وقف در کشور داشتیم اما بعد از ارتباط با رسانه تعداد وقف‌های جدید سالانه به دو هزار وقف رسید، تا اینکه کرونا شیوع پیدا کرد و نگاه مردم به کمک‌های مؤمنانه سوق پیدا کرد لذا هر چقدر تعامل با رسانه تقویت شود و افزایش یابد کیفیت خدمات هم ارتقا می‌یابد.

وی افزود: از سال 1400 طرح «قرار دوازدهم» در دوازدهمین روز هر ماه، به نیت امام زمان(عج) و با استفاده از ظرفیت خیرین و واقفین بسته‌های معیشتی تهیه و توسط مهدی یاوران بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع می‌شود، سال گذشته حدود 15 هزار بسته معیشتی در قالب این طرح توزیع شد، امسال هم تا 12 خردادماه 11 میلیارد و 160 میلیون تومان بسته معیشتی تهیه و توزیع کردیم.

علیزاده بیان کرد: رسانه با قلم و بیان هنرمندانه به درخشش عملکرد مدیران کمک می‌کند، پیشنهاد می‌کنم در هر شورای اداری اوقاف بخشی از زمان به تقویت فن خبرنویسی مدیران اختصاص یابد تا بتوانند در پایان سال مدیران ما هم به درجه‌ای خبرنویسی برسند.

رسانه بازوی دستگاه‌ها محسوب می‌شود

سیدمیلاد اوصیاء، مدیر شعب استانی ایکنا در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های تخصصی ایکنا در حوزه معارف و سبک زندگی بنابر نیاز جامعه و مخاطب، اظهار کرد: رسانه‌ای بودن مدیران خیلی به عملکرد آنها کمک می‌کند، هر جایی که راه تعامل رسانه با مسئولان مسدود شود عواقب چالش برانگیزی را در پی دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه در تنویر افکار عمومی، افزود: رسانه بازوی دستگاه‌ها محسوب می‌شود و باید اعتمادسازی رسانه‌ای در دستگاه‌ها صورت گیرد، خوشبختانه بین ایکنا و اوقاف این اعتمادسازی محقق شده و به‌دنبال جلب اعتماد مخاطب هستیم.

مدیر شعب استانی ایکنا با اشاره به مانیتورینگ شبانه‌روزی رسانه‌های داخلی توسط رسانه‌های معاند، گفت: در چنین شرایطی ارتباط بیشتر مدیران با رسانه‌ها به اعتمادسازی مخاطبان کمک می‌کند؛ ایکنا دنبال شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح است و با توجه به اینکه تنها خبرگزاری قرآنی در جهان اسلام است، بسیار مورد توجه و رصد قرار می‌گیرد.

اوصیاء با اشاره به شبکه‌سازی شهروند خبرنگار دینی و قرآنی، گفت: این آمادگی وجود دارد که دوره‌های خبرنویسی ویژه مدیران برگزار شود و در پایان دوره گواهی‌نامه اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha