همایش چادرهای آسمانی در رشت برگزار شد
کد خبر: 4154379
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

همایش چادرهای آسمانی در رشت برگزار شد

هشتمین همایش چادرهای آسمانی با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در سالن شهدای فراجا رشت برگزار شد.

همایش چادرهای آسمانی

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 20 تیرماه در هشتمین همایش چادرهای آسمانی که در سالن شهدای فراجا در رشت برگزار شد، اظهار کرد: دشمن گمان نکند کشف حجاب عده‌ای اندک در خیابان می‌تواند همه‌چیز را برهم بزند در حالی‌که روز به روز به تعداد چادری‌ها و اهل حجاب در جامعه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار گیلان بیش از هشت‌هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و همچنان در میدان هستند، گفت: امت حزب‌الله اجازه نمی‌دهد خون پاک شهدا پایمال شود و مقابل بی‌بند و باری‌ها، اباحه‌گری و فتنه‌گران خواهند ایستاد؛ بانوان پاکدامن و محجبه جامعه ما امروز به جهانیان، سلطه‌جویان و کسانی که چشم دیدن این مردم خوب، ایران اسلامی و پیروان حضرت زهرا(س) را ندارند اعلام کردند، از راهی که در پیش گرفته‌اند عقب‌نشینی نخواهند کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زنان پاکدامن ایران اسلامی در اوایل انقلاب دوشادوش مردان به میدان آمدند که بسیاری از آنان امروز به سن پیری رسیده‌اند یا در جمع ما نیستند، افزود: دختران و جوانان امروز اعلام می‌کنند که راه بانوان پیشگام اوایل انقلاب را ادامه می‌دهند.

وی گرایش بیشتر بانوان به حجاب را یکی از دلایل سرمایه‌گذاری بسیار و هراس دشمنان دانست و بیان کرد: دشمنان تمام ابزارهای مادی و معنوی خود را علیه این زنان به کار گرفته‌اند اما درجا زدند و بانوان محجبه ما در میدان هستند. نسل‌های آینده به این زنان پاکدامن درود فرستاده و افتخار می‌کند همانطور که ما امروز به زنانی‌ که در حادثه گوهرشاد ایستادگی کردند یا در حادثه کشف حجاب رضاخانی،‌ برای حفظ حجاب‌شان کوشیدند، افتخار می‌کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بی‌لیاقتی شاهان ایرانی در دوره‌های مختلف تصریح کرد: بسیاری از شهرهای کشورمان در دوره‌های مختلف توسط شاهان بی‌لیاقت تقدیم شد و محمدرضا شاه خائن نیز به دستور انگلیسی‌ها، بحرین را تقدیم بیگانگان کرد اما زنان و مردان ایران بعد از انقلاب اسلامی با نثار جان‌ها و مال‌ها حتی ذره‌ای از خاک‌شان را به بیگانگان نبخشیدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران ملت محمدی است و هزاران قهرمان دارد، افزود: هر زنی که حجاب دارد، نمادی از حضرت زهرا(س) است و خشم دشمن و انسان‌های پلید را برانگیخته و توجه فرشتگان را با خود همراه کرده است؛ نظام اسلامی و قوای سه گانه حامیان شما بانوان باتقوا هستند و به وجودتان افتخار می‌کنیم.

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان هم در این همایش، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف، اظهار کرد: حجاب از ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی است که از سال گذشته، دشمن در این زمینه سرمایه گذاری کرده اما با کمک سپاه بسیج و فراجا اقدامات خوبی در حوزه عفاف و حجاب انجام شد.

وی با اشاره به برخورد با گروه‌های فساد سازمان یافته و تورهای گردشگری غیرمجاز در سطح استان، گفت: مطالبه مردم در برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس بوده که در این حوزه ورود کردیم، در راستای رعایت مقررات عفاف و حجاب در اماکن عمومی، با کسانی که ناقض مقررات بودند برخورد شد.

سردار ملکی با اشاره به برخورد با مظاهر علنی فساد در سطح استان، تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت نخبگان تشکیل می‌شود، همچنین در مجموعه انتظامی از ظرفیت همیاران پلیس استفاده شد و این افراد دوشادوش مأموران در مأموریت‌ها حضور پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha