افشای موضع گروه‌های مقاومت درباره نشست قاهره
کد خبر: 4153549
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

افشای موضع گروه‌های مقاومت درباره نشست قاهره

منابع خبری موضع حماس و جهاد اسلامی را درباره شرکت در نشست قاهره افشا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از رای الیوم، منابع خبری تأکید کردند که موضع اولیه دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تا این لحظه، خودداری از شرکت در نشست گروه‌های فلسطینی و نرفتن به قاهره عدم استقبال از دعوت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در این نشست است.

طبق گفته مقامات جنبش فتح قرار است در این نشست پرونده‌های صرفاً فلسطینی مورد بحث قرار گیرد.

منابع خبری خاطرنشان کردند حماس و جهاد اسلامی این نشست را تلاشی برای بهبود چهره تشکیلات خودگردان فلسطین می‌دانند، به ویژه پس از خشم شدید مردمی علیه این تشکیلات که ناشی از موضع منفی آن در مورد تحولات کرانه باختری و تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین بود.

این منابع تصریح کردند که حماس و جهاد اسلامی این نشست را بی‌ارزش می‌دانند، به‌ویژه با توجه به پایبندی تشکیلات خودگردان فلسطین به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، علی‌رغم جنایاتی که این رژیم روزانه مرتکب می‌شود و فلسطینیان را سرکوب می‌کند.

چند روز پیش، عزام الاحمد، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح، به خبرنگاران اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، همه دبیران کل گروه‌های فلسطینی را برای شرکت در نشست قاهره دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه نشست مذکور درباره بحث و تبادل نظر پیرامون تقویت وحدت ملی و تلاش در چارچوب سازمان آزادی‌بخش و برنامه ملی آن خواهد بود، افزود: از هرکسی که بخواهد در نشست قاهره شرکت کند و مسئولیت خود را انجام دهد، استقبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha