سومین نشست طرح ملی «فصل سخن» در رشت برگزار شد
کد خبر: 4151992
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

سومین نشست طرح ملی «فصل سخن» در رشت برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های چهارمین دوره طرح ملی «فصل سخن» امروز، 11 تیرماه با موضوع نقد و بررسی کتاب «اقتصاد روایی، چگونه داستان‌های ویروسی رخدادهای بزرگ اقتصادی را می‌سازند» در رشت برگزار شد.

نشست فصل سخن در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان گیلان سومین نشست از سلسله نشست های چهارمین دوره طرح ملی «فصل سخن» را امروز، 11 تیرماه با موضوع نقد و بررسی کتاب «اقتصاد روایی، چگونه داستان‌های ویروسی رخدادهای بزرگ اقتصادی را می‌سازند»، در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی رشت برگزار کرد.

زهرا جنسی، دبیر اجرایی چهارمین دوره طرح ملی فصل سخن در استان گیلان، در این نشست اهداف برگزاری سلسله نشست‌های فصل سخن را معرفی کتب حوزه علوم انسانی، ایجاد فضای نقادی و گفت‌وگو، ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانشجویان دانست و موضوع محوری دو نشست پیشین را کارآفرینی و تاریخ عنوان کرد.

حمیدرضا سموری، مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر کسب و کار هم در این نشست با بیان اینکه اقتصاد شامل سه فرضیه و پیش زمینه می‌شود، اظهار کرد: عقلایی بودن، داشتن منابع محدود و متصل ساختن این منابع به نیازهای نامحدود به نحوی که مطلوبیت حاصل شود از ویژگی‌های اقتصاد است.

وی با اشاره به تعریف اقتصاد رفتاری در کتاب «اقتصاد روایی، چگونه داستان‌های ویروسی رخدادهای بزرگ اقتصادی را می‌سازند»، گفت: نویسنده این کتاب، ضمن اینکه اقتصاد روایی را در حوزه اقتصاد رفتاری نمی‌داند، اما نماد‌های استفاده شده در کتاب بیشتر با محوریت اقتصاد رفتاری و به لحاظ علمی بیشتر از حوزه اقتصاد، در حوزه جامعه شناسی عینیت دارد.

گفتنی است؛ مهدی غیوری و مجید تکتاز، دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی هم در این نشست ضمن معرفی رابرت شیلر اقتصاددان و خالق اثر مورد بررسی که در سال 2013 جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرده، به تحلیل محتوایی و نقد کتاب این دوره از نشست فصل سخن پرداختند.

انتهای پیام
captcha