راه‌اندازی ۲ کتابشهر در استان هرمزگان
کد خبر: 4150870
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:

راه‌اندازی ۲ کتابشهر در استان هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های مهم، ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح استان است، گفت: بر همین اساس کتابشهر در دو منطقه از استان ایجاد خواهد شد.

راه‌اندازی ۲ کتابشهر در استان هرمزگانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: امر مهم تبلیغ به معنای رساندن پیام برای تفاهم با مردم است تا بتوان آن‌ها را وارد میدان کرد تا در جنگ روایت‌ها، جلوی تحریفات دشمن گرفته شود که در بخشی از کار به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم.

وی در ادامه از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد پویش‌یافته انقلاب اسلامی یاد کرد که بعد از انقلاب ابتدا به صورت شورایی و سپس با فرمان امام به عنوان سازمانی مستقل تاسیس شد و افزود: چرایی تشکیل نهاد آن تبلیغ دینی بر اساس واقعیت‌ها بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه واژه‌هایی چون نشر خوبی‌ها و محله همدل بیشتر برای این است که نشان دهیم که دغدغه ما کارهای اجتماعی و فرهنگی است و سازمان تبلیغات به دنبال تبلیغی موثر است، تصریح کرد: هر چند که تلاش می‌کنیم در به‌روزرسانی و افزایش مهارت مبلغین نیز ماموریت‌های جدی خود را عملیاتی کنیم.

حجت‌الاسلام حقانی همچنین با تاکید بر اینکه در بخش بانوان نیز کار جدی در حال انجام است و ستاد پیشرفت بانوان در استان آغاز به کار کرده است، گفت: این ستاد برای زنان موثر در جامعه، مبلغات، دختران نوجوان با هدف هویت‌بخشی به زن ایرانی، کارها را پیش می‌برد، چرا که غرب به دنبال این است که موفقیت زن را در شبیه به مرد شدن معرفی کند در حالی که ما می‌خواهیم اعتلای هویتی زن را به نمایش بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت‌های هیئات مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری انتظار مخاطب‌سازی از این هیئت‌ها دارند لذا هیئت‌ها باید به سمت جهاد تبیین و روشنگری حرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، برکت سازمان تبلیغات را به هویت مردمی آن دانست و اذعان‌ داشت: چرا که این سازمان از بودجه زیاد و زیرساخت‌های فنی برخوردار نیست، بلکه هویت مردمی و کارکردن برای مردم موجب شده است که سازمان تبلیغات موثر باشد و موثر بماند.

حقانی بیان کرد: یکی از چالش‌های جدی ما موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی است هر چند که همیشه هم فعالیت موازی بد نیست، اما سیاست کلان سازمان تبلیغات، هم‌افزایی با سایر ظرفیت‌ها است و ما هم تلاش می‌کنیم هر جا که لازم بود کمک کنیم و حتی بودن لوگوی سازمان هم برای ما خیلی مهم نیست و بیشتر به انجام کارهای فاخر می‌اندیشیم.

وی عنوان کرد: سایت همدم سازمان تبلیغات موجب شده است که در کشور روزی یک ازدواج رقم بخورد، اما ما هم در سازمان بحث ترویج ازدواج آسان را دنبال می‌کنیم ضمن اینکه سازمان تبلیغات در کلاس‌های مشاوره ازدواج نیز مشارکت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان، ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح استان است بر همین اساس کتابشهر در دو منطقه از استان ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی در پایان از برگزاری جشنواره رسانه‌ای گوهرشاد در استان هرمزگان خبر داد و افزود: ۵۰۰ اثر از استان به این جشنواره ارسال شده است.

 

انتهای پیام
captcha