وعده‌های اسلام مبتنی بر منطق و عقلانیت است
کد خبر: 4149722
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

وعده‌های اسلام مبتنی بر منطق و عقلانیت است

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمامی برنامه‌های مکتب الهی اسلام مبتنی بر منطق و عقلانیت است، گفت: گرایش امت‌ها، ملت‌ها و اهل فضل به سمت اسلام نشان می‌دهد که اسلام با داشتن منطق و عقلانیت ملت‌ها را به سوی خود جذب می‌کند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، دوم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه تمامی برنامه‌های مکتب الهی اسلام مبتنی بر منطق و عقلانیت است، اظهار کرد: با ظهور اسلام، وقتی مردم دیدند وعده‌های اسلامی و آیین شریعت مبتنی بر منطق انسانی است، گروه گروه به سمت اسلام آمدند.

وی افزود: گرایش امت‌ها، ملت‌ها و اهل فضل به سمت اسلام نشان می‌دهد که اسلام با داشتن منطق و عقلانیت ملت‌ها را به سوی خود جذب می‌کند همانطور که در آغازین روزهای بعثت بسیاری از انسان‌ها را جذب کرد اما مشرکان زراندوز و سلطه‌طلب به جنگ با پیامبر اکرم(ص) آمدند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مشرکان در طول 23 سال نبوت پیامبر(ص) بیش از 83 جنگ خانمان‌سوز را به پیامبر تحمیل کردند، گفت: مسلمانان در این مسیر مال‌ها و جان‌ها فدا کردند اما ایستادند و این درس‌های تاریخ به ملت بزرگ ایران انتقال داده شد و پیامبر اکرم(ص) امروز به ملت ایران مباهات خواهد کرد چنانچه در برخی روایات آمده که پیامبر خبر از ملتی دادند که در روزگاری فاتح ساحات جهانی خواهد شد که اشاره به ملت ایران داشتند و امروز شاهد چنین معادله‌ای در دنیای بشر هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به سالروز شهادت جمع زیادی از زائران خانه خدا به‌دست ماموران آل سعود در سال 1366 تصریح کرد: حادثه تلخ شکستن حرمت خانه خدا و شهادت مظلومانه زائران هیچگاه از ذهن بشر و مسلمانان نخواهد رفت.

وی ضمن بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش در سال 1360 با اشاره به سختی‌های کار قضاوت، بیان کرد: قضاوت با نوامیس، اموال و جان مردم در ارتباط است و کار بسیار سختی است.

امام جمعه رشت با اشاره به مشکلات برنجکاران گیلانی تصریح کرد: با توجه به اینکه برنج شمال پاسخگوی تمام نیاز کشور نیست، دولتمردان قبل از واردات برنج برای تأمین نیاز کشور، به کشاورزان شمالی زمان می‌دهند تا برنج خود را به فروش برسانند، لذا کشاورزان طی سه یا چهار ماه باید برنج خود را به بازار عرضه کنند اما تعلل‌ها باعث ماندن برنج دست کشاورزان شد و لازم است دولت تمهیداتی برای فروش برنج کشاورز اتخاذ کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه منافقان بیش از 17 هزار نفر از مردم کشورمان را مظلومانه به شهادت رساندند اما اکنون چنین بلایی در آلبانی بر سرشان آوار شد، گفت: آلبانی آخرین مقصدشان بود اما باز آواره شدند و خداوند این‌گونه از منافقان انتقام گرفت و آنان را به ذلت کشاند. آن دسته از زنان و مردانی که با رسانه‌های بیگانه همکاری و در رادیو و تلویزیون‌های دشمن علیه مردم ایران حرف می‌زنند نیز بدانند که چنین بلایی به سر آنان هم خواهد آمد و به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.

انتهای پیام
captcha