دورهمی دخترانه در مؤسسه بیت‌الزهرا (س) برگزار می‌شود
کد خبر: 4148531
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

دورهمی دخترانه در مؤسسه بیت‌الزهرا (س) برگزار می‌شود

گعده‌های دخترانه با هدف امیدافزایی و ارتقای سطح اعتقادی نوجوانان از سوی مؤسسه بیت‌الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

دورهمی دخترانه

عادله جاهی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت الزهرا (س) تهران در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برنامه‌های این مرکز مردمی گفت: کلاس آموزش عمومی قرآن شامل روخوانی و روان‌خوانی (فصیح‌خوانی)، تجوید مقدماتی تا پیشرفته، صوت و لحن و حفظ موضوعی و ترتیبی ویژه بانوان درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: دوره‌های اعتقادی، تفسیری و هنری، چون امام‌شناسی، تفسیر قرآن، آموزش مقدماتی فلسفه، جواهردوزی نیز در طول هفته در مؤسسه طی دو نوبت صبح و عصر برپا می‌شود.

جاهی اضافه کرد: با توجه به ضرورت ارتقای امیدافزایی در نسل جوان با توجه به منویات مقام معظم رهبری، گعده‌ها و دورهمی‌های دخترانه را در مناسبت‌های و طول هفته با هدف پاسخ به شبهات، صیانت از اعتقادات و پرداختن به مسائل اعتقادی با استناد به آیات و روایات، نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف، جلوگیری از شیوع فرهنگ غربی در جامعه و ... برگزار می‌کنیم.

وی درباره دوره‌های آموزشی آقایان اظهار کرد: جلسه‌ای با سابقه بیش از ۱۵ سال، روز‌های دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۹ تا ۲۱ با تدریس حسین رستمی، قاری بین‌المللی کشورمان با محوریت آموزش صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا و بیان نکات مفهومی از آیات در سطوح مبتدی، پیشرفته و تخصصی برپا می‌شود.

جاهی بیان کرد: همچنین جلسه دیگری نیز ویژه حافظان آقا با تدریس مهدی عباسی، حافظ کل قرآن نیز روز‌های سه‌شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی به فعالیت‌های خیریه مؤسسه با حمایت خیرین اشاره کرد و گفت: پس از درگذشت مرحوم پدرم، کماکان این فعالیت‌های خیرخواهانه ادامه دارد و به تازگی با تلاش و همراهی خیّران و نیکوکاران توانستیم هزینه کاشت حلزون دختربچه‌ای ناشنوا را پرداخت کنیم.

جاهی در پایان به فعالیت مهد و پیش‌دبستانی مؤسسه نیز اشاره کرد و افزود: دوره خردسالان دختر و پسر در گروه سنی ۴ تا ۶ سال با سرفصل‌هایی چون آشنایی با الفبای قرآنی با شعر، حفظ موضوعی آیات، حفظ سوره‌های کوچک، آشنایی با داستا‌ن‌های قرآنی، نقاشی و ... برگزار و دوره‌های خردسالان مؤسسه در دو نوبت صبح و عصر تشکیل می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


یادآور می‌شود، مدیر سابق مؤسسه بیت‌الزهرا (س) تهران، مرحوم بهمن جاهی، فعال قرآنی و از اعضای شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران بود. ایشان در ۲۴ تیر سال ۱۴۰۱ پس از مدتی تحمل رنج بیماری، به دیار باقی شتافت و اینک مؤسسه توسط دختر ایشان اداره می‌شود.

همچنین مؤسسه بیت‌الزهراء(س) در تهران‌پارس، بالاتر از فلکه سوم، خیابان ۲۱۲ شرقی، پلاک ۱۱۲ قرار دارد.

انتهای پیام
captcha