مردم را با ابعاد گوناگون صنعت هسته‌ای آشنا کنیم
کد خبر: 4148184
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

مردم را با ابعاد گوناگون صنعت هسته‌ای آشنا کنیم

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه باید مردم را با ابعاد گوناگون و تأثیرات پیشرفت‌ صنعت هسته‌ای آشنا کنیم، گفت: استفاده از این صنعت زمینه بهره‌مندی بهتر، بیشتر، ارزان‌تر و به‌صرفه را برای دولت‌ها و ملت‌ها فراهم می‌آورد.

اصغر جلالی امام جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج ۲۶ خرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای و دیدار مسئولان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی با ایشان، اظهار کرد: حضور دانشمندان و کارشناسان و مدیران صنعت هسته‌ای کشور در کشاکش مذاکرات ایران همراه با برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای هسته‌ای، پیام حکمت و عقلانیت و قاطعیت هوشمندانه در مواجهه با طرف‌های مذاکره بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از صنعت هسته‌ای به‌عنوان کلید پیشرفت ایران نام بردند، گفت: تنوع و فراوانی کاربردها و گستره کارایی صنعت هسته‌ای در تسهیل زیست انسانی و بهره‌وری بهتر در استفاده از مواهب خدادادی و طبیعی که استفاده از صنعت هسته‌ای زمینه بهره‌مندی بهتر و بیشتر و ارزان‌تر و به‌صرفه را برای دولت‌ها و ملت‌ها فراهم می‌آورد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: نقش صنعت هسته‌ای و دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به‌عنوان یک دانش صف‌شکن و بن‌بست شکن؛ نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط «ما نمی‌توانیم» را بیش‌ از پیش نمایان کرد.

وی با بیان اینکه ساخت نیروگاه‌های قدرت در سواحل جنوبی و شمالی کشور، ساخت نیروگاه‌های کوچک و بومی و ساخت مجتمع‌های آب‌شیرین‌کن در بوشهر از دستاوردهای دانش هسته‌ای در حوزه انرژی و آب است، تصریح کرد: دانش هسته‌ای در سه بخش «پلاسما، زیستی و پرتودهی» به کمک بخش کشاورزی و امنیت غذایی نیز آمده و مقابله با آفات کشاورزی، آفت‌زدایی از غلات، مواد غذایی و افزایش ماندگاری آنها، مهم‌ترین خدمات دانش هسته‌ای در بخش کشاورزی است.

امام‌ جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه هم اکنون سوخت هسته‌ای و تمام مراحل آن با دانش بومی هسته‌ای در داخل کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: بومی‌سازی این صنعت، علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، شکست بزرگ آنان و یک رویداد بی‌نظیر است که اهل‌فن و دانش مربوطه، آن را درک می‌کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که در صدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

وی با بیان اینکه امروز نظام و انقلاب اسلامی الگو و الهام‌بخش برای دیگر کشورهای جهان و منطقه تبدیل شده است، گفت: بزرگ‌ترین خطر برای دشمنان همان نقش الهام‌بخش و الگویی ایران برای کشورهای دیگر منطقه و جهان است که از «ما می‌توانیم» ایران اسلامی الگو می‌گیرند.

جلالی با تأکید بر اینکه باید مردم را با ابعاد گوناگون و تأثیرات این پیشرفت‌ها در زندگی ملت آشنا کرد، گفت: تبیین اهمیت سه‌گانه صنعت هسته‌ای یعنی آبروبخشیدن به کشور از لحاظ پیشرفت و توانایی‌های کشور در عرصه‌های فنّی، اقتصادی، سلامت و بهتر شدن زندگی برای مردم، گره‌گشایی برای کشور از جهت وزن سیاسی جهانی و بین‌المللی و تزریق روحیه‌ امید و اعتمادبه‌نفس در ملت ضروری است.

امام‌ جمعه چهاربرج در ادامه به سفر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین اشاره کرد و افزود: این سفر را می‌توان در راستای راهبرد تقویت محور لاتینی دولت سیزدهم تفسیر کرد که از همان اوایل روی کار آمدن این دولت کلید خورد و در این مدت بار‌ها شاهد تردد دیپلماتیک مقامات ایران و حیاط خلوت آمریکا بوده‌ایم.

وی به اهمیت این سفر اشاره کرد و گفت: دیدگاه ضدآمریکایی؛ نقطه پیوند تهران و کشورهای آمریکای لاتین بوده و فضای سیاسی و نگرش سیاسی مردم این پهنه جغرافیایی را می‌توان در ضدیت با آمریکا تعریف کرد. نگاه منفی مردم و دولت‌مردان آمریکای لاتین به سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا، بستر را برای نزدیکی ایران و بازیگران این پهنه جغرافیایی هموار کرده است که سند راهبردی ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا در کنار تقویت روابط اقتصادی و تجاری تهران با کشور‌های بولیوی، نیکاراگوئه و اکوادور از تحکیم ائتلاف محور ضد امپریالیسم در حیاط‌خلوت آمریکا نشان دارد.

انتهای پیام
captcha