توسعه صنعت هسته‌ای توان بازدارندگی ایجاد می‌کند
کد خبر: 4148153
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
آیت‌الله فلاحتی:

توسعه صنعت هسته‌ای توان بازدارندگی ایجاد می‌کند

امام جمعه رشت با بیان اینکه توسعه صنعت هسته‌ای در هر کشوری باعث ایجاد قدرت بازدارندگی و اقتدار و پیشرفت کشور می‌شود، گفت: به‌همین دلیل دشمنان مخالف موفقیت ایران در این عرصه هستند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 26 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به همه انسان‌ها روزی می‌دهد و از انسان‌ها هم انتظار دارد که به یکدیگر ظلم نکنند و حقوق اجتماعی متقابل را رعایت کنند و برای رفع بحران‌ها تلاش کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در آموزه‌های دینی، ممنوعیت تعرض به انسان‌ها و حفظ حریم‌ انسان‌ها سفارش شده است، افزود: آیین نورانی اسلام به همه انسان‌ها توجه دارد و اگر مردم دنیا با بخش‌هایی از اسلام آشنا شوند، گرایش‌ها به دین اسلام بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با تسلیت 29 خرداد سالروز شهادت امام جواد(ع) تصریح کرد: پذیرش ولایت امام جواد(ع)، آثار و برکات فراوانی دارد و سبب می‌شود که خداوند انسان را صاحب درجات در روز قیامت کند و سیئاتش را تبدیل به حسنات کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در طول تاریخ، ایرانیان همواره مردمانی غیور، قدرتمند، فرهیخته، اهل علم و دانش و هنر بوده‌اند، گفت: ایران سرزمین شیرمردان و هنرمندان بوده است اما بعد از جنگ جهانی دوم، قدرت‌های سلطه به رهبری ایالات متحده همواره تلاش کردند که این بخش نورانی از جغرافیای زمین یعنی ایران را تحقیر کنند زیرا می‌دانستند این نقطه می‌تواند کاری کند که جلوی رشد قدرت‌های شوم سلطه را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران با برخورداری از غول‌های فرهنگی، عده‌ای را غرب‌باور کردند، گفت: این عده‌ غرب‌باور و فریفته هنوز استعمارگران را باور دارند و فکر می‌کنند آنها باید بر ما سروری کنند در حالی‌که سروری برای ملت‌های اهل توحید و معنویت است. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز هیچ نقطه‌ای از زمین نیست که نگاهش به جمهوری اسلامی نباشد و یک تار موی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام ژنرال‌های دنیا می‌ارزید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در سایه رهبری و مدیریت‌های الهی امامین انقلاب و خون شهیدان، امروز جمهوری اسلامی بر همه ملت‌ها سایه افکنده است، افزود: دشمن همچنان برای القای ناکارآمدی تلاش می‌کنند و می‌خواهند بگویند ایرانیان نمی‌توانند کاری انجام دهند در حالی‌که ما در عرصه‌های مختلف موفق بوده‌ایم.

امام جمعه رشت تأکید کرد: توسعه صنعت هسته‌ای در هر کشوری باعث ایجاد قدرت بازدارندگی و موجب اقتدار و پیشرفت کشور می‌شود و همچنین در عرصه کشاورزی، محیط‌زیست، هوافضا و بخش‌های درمان صدها اثر مفید خواهد داشت، به‌همین دلیل دشمنان مخالف موفقیت ایران در این عرصه هستند اما جوانان ما در این عرصه، استعداد خارق‌العاده خود را به رخ جهانیان کشاندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قدرت‌های پوشالی جهانی منطقی نابخردانه و غیرعقلانی دارند، گفت: جمهوری اسلامی هرچه که می‌سازد و رشد می‌‌کند، دشمن می‌خواهد کم‌ارزش جلوه دهد و از تهدید نمی‌گذرد و موشک فتاح که اخیرا رونمایی شد یک افتخار بزرگ بود اما بعضی‌ها نمی‌خواهند این افتخارات را بپذیرند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به افسردگی و نگرانی غرب‌باوران داخلی نسبت به رونمایی موشک فتاح، تصریح کرد: قدرت پوشالی ایالات متحده و صهیونیست‌ها با غرب باوران داخلی حتی از سفرهای پی در پی رئیس جمهور کشورمان به سایر کشورها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی نگران هستند.

انتهای پیام
captcha