خانواده و دفاع مقدس از اولویت‌های موضوعات سینما هستند
کد خبر: 4148132
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
خزاعی:

خانواده و دفاع مقدس از اولویت‌های موضوعات سینما هستند

رئیس سازمان سینمایی گفت: پرداختن به موضوعاتی چون جمعیت، دفاع مقدس، خانواده، تنوع ژانر، موضوعات ‌مضامین اجتماعی و خانوادگی در سینما از اولویت‌های ما هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان سینمایی، محمد خزاعی با اشاره به اهداف برنامه سفرهای استانی سازمان سینمایی گفت: ۱۹ سفر استانی، از سال گذشته با حضور مدیران سینمایی برای پیگیری مشکلات سینماگران و حوزه زیرساخت‌های سینمایی استان‌ها صورت گرفته و یکی از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام به رویکرد عدالت محوری، سفر به استان‌ها و توجه به مشکلات فرهنگی استان‌هاست.

رئیس سازمان سینمایی افزود: اختصاص و افزایش بودجه‌های استانی، راه‌اندازی و توسعه سالن‌های سینما، حضور سینماگران استانی در جشنواره‌های بین‌المللی کشور، حضور آن‌ها در گروه‌های داوری، توجه به سرگروهی سینماهای استانی در حوزه پخش، برگزاری مهر سینمای ایران به عنوان یک رویداد جدید توسط استان‌ها، رونق جشنواره‌های منطقه‌ای، رشد تولیدات استانی و ‌تجهیز و به روز شدن بیش از ۵۰ سالن سینما و بهره‌برداری از آنها تا شهریور ماه سال جاری و غیره بخشی از اقدامات و ره‌آوردهای این سفرها بوده است.

وی با تاکید بر تقویت بخش‌های خصوصی اظهار کرد: سینما منحصر به قشر و تفکر خاصی نیست. توقع ما از سینمای بخش خصوصی، سینمای در خدمت منافع ملی است و از سینمای دارای تنوع مضمونی و سلیقه‌ای متناظر به اهداف کلان ملی، حمایت می‌کنیم. اولویت ما در سازمان سینمایی موضوعاتی چون جمعیت، دفاع مقدس، خانواده، تنوع ژانر، موضوعات ‌مضامین اجتماعی و خانوادگی مهم و مسائل راهبردی و غیره است، چرا که چالش سینمای ما فقدان تنوع ژانر بوده و باید بسترهای رفع آن را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha