کسب رتبه اول جایزه رویداد استانی جوانی جمعیت توسط جهاددانشگاهی الزهرا(س)
کد خبر: 4144254
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

کسب رتبه اول جایزه رویداد استانی جوانی جمعیت توسط جهاددانشگاهی الزهرا(س)

رئیس جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) و اندیشکده بانوان، در مراسم جایزه استانی جمعیت، رتبه اول جایزه رویداد استانی جوانی جمعیت (در بخش موسسات برتر) را کسب کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، مقام معظم رهبری از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۵۹ بار در فرمایشات خود به بحران جمعیت، سالخوردگی جمعیت و ضرورت فرزندآوری و مطالب پیرامون آن اشاره نموده‌اند. ایشان تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده را یکی از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم دانسته‌اند.

کشور ما در طول تاریخ انقلاب با بحران‌های زیادی مواجه شده است اما رهبر انقلاب تنها در مورد پیری جمعیت عنوان ابربحران را به کار برده‌اند و اظهار امیدواری نموده‌اند که کشور از این ابربحران پیری جمعیت با همکاری همه دستگاه‌ها، نهادهای مردمی و نیروهای جهادی گذر یابد.

در این راستا جایزه ملی جمعیت، در بخش رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و موسسات مردمی و خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در بهار 1402 برگزار و برگزیدگان در دو مرحله استانی و ملی معرفی شدند.

در مراسم جایزه استانی جمعیت که روز شنبه 6 خردادماه با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران، امیرحسین بانکی‌پورفرد، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، زهره جعفری، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استان تهران و زهره الهیان، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) و اندیشکده بانوان، رتبه اول جایزه رویداد استانی جوانی جمعیت در بخش شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی را کسب نموده و از زهرا نقی‌زاده، رئیس این واحد تقدیر شد.

اندیشکده بانوان از سال 1400 فعالیت خود را در حوزه زنان و دختران در قالب 5 کارگروه آغاز نمود؛ تعالی خانواده (تشکیل، تحکیم، فرزندآوری)، توانمندسازی، سلامت اجتماعی، تمدن اسلامی و مطالعات تطبیقی. همچنین در سال 1402، هسته مشاغل خانگی به حوزه فعالیت‌های اندیشکده افزوده گردید. در این میان کارگروه تعالی خانواده (تشکیل، تحکیم، فرزندآوری) به‌طور مشخص تمرکز خود را بر حوزه‌های ارتباطی زوجین، آموزش‌‌های پیش از ازدواج نوجوانان و جوانان، برنامه‌‌های فرهنگی ـ انگیزشی خانواده‌ها برای فرزندآوری و فرزندپروری سالم قرار داده و طرح‌های پژوهشی و اندیشه‌ورزانه حوزه ازدواج و جمعیت را به انجام رسانده است.

انتهای پیام
captcha