مهندسی فرهنگی؛ راهکار مهم تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی
کد خبر: 4140373
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

مهندسی فرهنگی؛ راهکار مهم تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای دیده شدن مسجد باید به سمت مهندسی فرهنگی رفت، تصریح کرد: مهندسی فرهنگی به معنای دیدن تمام گروه‌های سنی در محیط مسجد است.

حجت الاسلام امین مطهری مقدم، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبیحجت الاسلام امین مطهری مقدم، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «روز مسجد اساساً یک روز انقلابی است، به مناسبت آتش زدن مسجد الاقصی و مقابله با دشمن صهیونیست است؛ با این نگاه به روز مسجد نگاه کنید و حرکت را در این مسیر قرار بدهید».

وی با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی و پیوسته کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و الحاد و مامن دلباختگان حق و فضیلت بوده است، افزود: امروز دشمنان اسلام با توجه به این جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت، تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را به کار بسته‌اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی ادامه داد: بر این اساس روز جهانی مسجد فرصتی است برای بازگویی دوباره جنایت‌های صهیونیسم و بیان نقشه‌های خبیث دشمنان اسلام، همچنین این روز فرصتی برای پرداختن به نقش و جایگاه مساجد و اهتمام ویژه به کارکردهای متعدد آن است.

وی با بیان اینکه برای دیده شدن مسجد باید به سمت مهندسی فرهنگی رفت، تصریح کرد: مهندسی فرهنگی به معنای دیدن تمام گروه‌های سنی در محیط مسجد است؛ این امر باید در محیط مساجد و توسط ائمه جماعات فرهنگ‌سازی شود.

مطهری مقدم ادامه داد: نباید از خاطر ببریم که مسجد کانونی برای شادی و نشاط معنوی و روحی و روانی است؛ نباید از این محیط فاصله بگیریم؛ جمع شدن خیریه‌ها در محیط مسجد خود عملکردی برای دیدن بعد اجتماعی این نهاد اثرگذار است.

وی با بیان اینکه منبر مساجد یک پایگاه فرهنگی و رسانه است که نباید از آن در تأثیرگذاری غافل شد، افزود: كاهش آمار آسیب‌های اجتماعی همان امری است که باید در محیط مسجد و با بهره گیری درست از منبر و نماز دنبال کرد.

مطهری مقدم اظهار کرد: به فرموده رسول مکرم اسلام(ص)؛ مسجد محبوب ترین مکان نزد معبود متعال است؛ بنابراین لازم است در حوزه عملکردی در تمام جوانب از مسجدمحوری بهره بگیریم تا به راه‌حل درست و منطقی برای حل مشکلات جامعه دست یابیم.

وی یادآور شد: اگر مهندسی فرهنگی را به یاد داشته باشیم می‌توانیم مسجد را به پایگاه فرهنگی و قرآنی تبدیل کنیم؛ تنها باید این الزامات را از یاد ببریم.

 

انتهای پیام
captcha