وحدت باید تبدیل به یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام شود
کد خبر: 4140114
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
امام جمعه گرگان:

وحدت باید تبدیل به یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام شود

آیت‌الله نورمفیدی در دیدار با میهمانان بین‌المللی پنجمین کنفرانس حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مهم‌ترین وظیفه امت اسلامی را حفظ وحدت دانست و گفت: وحدت باید به عنوان یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام گسترش یابد. معنای صحیح وحدت دست برداشتن از اعتقادات و فروع دین نیست بلکه باید حول اشتراکات گرد هم آییم.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه گرگان آیت‌الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان با اظهار امیدواری نسبت به دستیابی کنفرانس حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری به اهداف خود، گفت: امروز جهان اسلام در شرایط خاصی قرار دارد. اگر نگاهی به سراسر عالم بیاندازیم، بیشتر مشکلات امروز جهان در کشورهای اسلامی و برای مسلمانان رقم می خورد با وجود اینکه جهان اسلام از همه امکانات لازم از جمله جمعیت، منابع و جغرافیای مناسب برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمان آن رسیده است که مسلمانان خواست خدا و پیامبر مکرم اسلام(ص) را پاسخ دهند. شرایط امروز جهان گویای این است که باید از غفلت بیرون آییم و مفهوم آیه شریفه مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم را به عالم ارائه دهیم.

امام جمعه گرگان مهم‌ترین وظیفه امت اسلامی را حفظ وحدت دانست و افزود: وحدت باید به عنوان یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام گسترش یابد. معنای صحیح وحدت دست برداشتن از اعتقادات و فروع دین نیست بلکه باید حول اشتراکات گرد هم آییم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به هجمه گسترده از هر سو به اسلام ناب، گفت: شرع و عقل حکم می‌کند همه مسلمانان در برابر این رویارویی یک جبهه واحد را تشکیل دهند.

آیت‌الله نورمفیدی قرآن را مهم ترین محور وحدت برشمرد وگفت: قرآن در میان همه کتب آسمانی تنها کتابی که دست تحریف از آن کوتاه ماند و پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از عوامل مهم وحدت مسلمانان است.

امام جمعه گرگان فلسطین را مسئله اصلی امروز جهان اسلام خواند و گفت: امیدواریم در آینده شاهد تاسیس اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم. کشورهای اسلامی با امکانات و منابعی که در اختیار دارند، می‌توانند مهم ترین اتحادیه بین‌المللی را پدید آورند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: همه مسلمانان باید مخالفت خود را با جریان های تکفیری در هر مذهبی نشان دهند. قطعا همه این جریان‌های تکفیری، از سوی دشمنان جهان اسلام به ویژه آمریکا و انگلیس ریشه گرفته‌اند. خداوند از ما خواسته است اهل تفکر و تدبر باشیم. تعقل اقتضا می نماید تا حد امکان به اصل وحدت اتکا نماییم.

آیت‌الله نورمفیدی در پایان با اظهار امیدواری هوشیاری مسلمانان نسبت به خنثی نمودن مشکلات موجود در جهان اسلام، بیان کرد: آنچه امروز از همه مسلمانان دلسوز کشورهای اسلامی انتظار داریم این است که اختلافات و مسائلی که ریشه در خارج از جهان اسلام دارد را کنار گذاشته و با تکیه بر مشترکات، گرد هم جمع شویم تا توطئه‌های دشمنان خنثی گردد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام حسینی، نماینده جامعةالمصطفی در استان گلستان ضمن معرفی مهمانان، گزارشی از برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به میزبانی المصطفی ارائه نمود.

همچنین در ادامه شماری از علمای روسیه، بحرین، لبنان و مصر به نمایندگی از سایر مهمانان، ضمن ابزار خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان، دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. 

انتهای پیام
captcha