تقویت حوزه فرهنگ و هنر برای مقابله با دشمن ضروری است
کد خبر: 4139685
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

تقویت حوزه فرهنگ و هنر برای مقابله با دشمن ضروری است

معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه یکی از قوی‌ترین سنگرها برای مقابله با دشمن مسجد است، گفت: عمده‌ترین میدان برای مقابله با باطل، فرهنگ و هنر است است و همه ما باید تلاش کنیم تا این میدان قوی شود.

محمدتقی محمدیان معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدتقی محمدیان، معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در آیین تودیع و معارفه سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان با بیان اینکه کلان مسئله انقلاب اسلامی بر مبنای مسجد شکل گرفته است، گفت: مسجد ۳ رکن تعریفی دارد که اولین آن انتصاب آن به خداوند است. بیت‌الله بودن مسجد شرافت آن را می‌رساند و همه کارکردهای توحیدی، عبادی و نیایشی مساجد را می‌توان با برنامه‌ریزی احصا کرد.

وی افزود: در رکن دوم مسجد پناهگاه مردم است و تنها منحصر به اهل ایمان نیست. اگر مساجد می‌توانستند در جهت حمایت عمومی از مردم میدان‌داری کرده و بستری مناسب را آماده کنند بسیاری از مسائل اجتماعی اتفاق نمی‌افتاد. ضلع سوم این است که مسجد پایگاه ولایت است و لذا در چنین منظومه‌ای باید عملیات و مأموریت خود را دقیق و روشن مشخص کرده و وارد میدان شویم.

محمدیان با اشاره به یکی از اهداف شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تربیت هنرمندان متعهد انقلابی، اظهار کرد: در تقابل تاریخی حق و باطل عمده‌ترین میدان ما برای مقابله با باطل، فرهنگ و هنر است است و همه ما باید تلاش کنیم تا این میدان قوی شود. امروز یکی از قوی‌ترین سنگرهای ما سنگر مسجد است که باید به آن رجعت کنیم.

وی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را مبتنی بر مسجد و خدمت‌ به مسجد را از اعمال صالح بزرگ دانست و افزود: در دور جدید فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در استان‌هایی همچون کرمان که ظرفیت‌های متعدد فرهنگی دارد مبتنی بر این قاعده (تقویت میدان فرهنگ و هنر) وارد مأموریت کارکردهای مسجد شده‌ایم. ما وظیفه داریم از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حمایت کنیم و به دنبال این هستیم که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مسجد را پای کار مأموریت‌های مسجد آوریم که اصلی‌ترین آن تربیت نیروی مولد در عرصه فرهنگ و هنر در بستر محیط امن و توحیدی مسجد است.

معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تأکید بر لزوم همکاری بیشتر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: یقین داریم به دلیل وجود ظرفیت‌های خوب و متعدد در کرمان شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha