سرپرست فرمانداری شهرستان رشت منصوب شد
کد خبر: 4139171
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت منصوب شد

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با صدور حکمی «کیا عاشوری» را به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان رشت منصوب کرد.

تکریم و معارفه فرماندار رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حسین مصطفی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در آیین تکریم و معارفه فرماندار رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به مردم، زحمت و تلاش مدیران در جمهوری اسلامی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ارزش خدمت به مردم بسیار زیاد است، افزود: در جای جای قرآن خدمت به مردم در کنار ایمان آورده شده، حتی امام(ره) فرمودند: «مردم عزیز ما از مردم صدر اسلام در جهت حفظ و حراست و زنده کردن اسلام بالاتر هستند»، دشمنان بعد از پیروزی انقلاب با نقشه‌های متعدد به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب بودند که پشت‌سر گذاشتن توطئه‌ها و فتنه‌ها بدون همراهی و حمایت مردم میسر نمی‌شد.

مصطفی‌پور گفت: دشمن همچنان حملاتش را ادامه داد که امروز هم جنگ ترکیبی بر علیه انقلاب، ملت و کشور راه انداخته است؛ نمونه آن‌را سال گذشته شاهد بودیم که اگر هوشمندی و آگاهی مردم نبود توفیقات حاصل نمی‌شد، به تعبیر مقام معظم رهبری «دشمن در سال گذشته طراحی هوشمندانه انجام داد» اما با همراهی مردم توفیقاتی حاصل شد لذا خدمت به این مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم است.

معاون سیاسی استانداری گیلان بیان کرد: دشمن به‌دنبال این است که مردم را از نظام جدا کند که گاهی دشمن به هدفش رسید و آن هم به برخی از کم‌کاری‌ها بر می‌گردد، دشمن از این خلأها استفاده می‌کند. لذا چنانچه این آسیب‌ها را برطرف نکنیم دشمن موج سواری کرده و به نظام ضربه می‌زند. مردمی که پای کار نظام و انقلاب بودند سختی‌های زیادی را به واسطه تحریم‌های ظالمانه تحمل کردند، خیلی از قدرت‌های نظامی و سیاسی نمی‌توانستند تحت فشارهایی که تحمیل شد دوام بیارند اما مردم ایستادند و مقاومت کردند لذا هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری در خدمت به مردم وجود ندارد.

مصطفی‌پور با اشاره به ایثار و مجاهدت جوانان این مرز و بوم در هشت‌سال دفاع مقدس، تصریح کرد: در این طراحی دشمن مدیران و فرماندهان، افسران دفاع در جنگ ترکیبی هستند که باید از خودگذشتگی کنند، در خدمت به مردم فرصتی برای کم‌کاری ندارند و هرگونه کم‌کاری بزرگترین خیانت است. اگر کسی بخواهد مسئولیت یا مدیریتی را اشغال کند معبر را برای ورود دشمن باز کرده است.

معاون سیاسی استانداری گیلان در خصوص عملکرد دولت گفت: دولت وارث یکسری از مشکلات سنواتی بود و با اراده‌ای که داشتند توفیقات خیلی خوب حاصل شد اما مشکلاتی همچنان هست که شأنیت همه مدیران اجرایی افتخار خدمت به مردم است، پس از حوادث پیش آمده رهبر معظم انقلاب بر مسئله رضایتمندی مردم تأکید فرمودند، لذا مدیران و مسئولیت باید رضایت مردم را به دست بیاورند دیگر فرصتی برای کم‌کاری نیست.

وی تعامل با کشورهای همسایه را یکی از توفیقات دولت مطرح کرد و افزود: در گیلان هم ساماندهی معضلی مثل پسماند با حمایت و اقدام دولت و هدفگذاری استاندار آغاز شد، منشأ آلودگی رودخانه‌های رشت برطرف شد و این مسیر همچنان تا رفع مشکلات و کاستی‌های دیگر ادامه دارد.

مصطفی‌پور با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی حمیدرضا امام‌پناهی به‌عنوان فرماندار شهرستان رشت، گفت: ایشان با وجود مشکلاتی که در رشت به‌عنوان مرکز استان وجود دارد توانست توفیقات خوبی کسب کند، سرپرست جدید فرمانداری شهرستان رشت از جمله فرمانداران موفق در استان است که از این پس به مردم شهرستان رشت خدمت می‌کند.

حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار سابق شهرستان رشت هم اظهار کرد: در طی 17 ماه مسئولیت سنگین خدمتگزاری آنچه در توانم بود برای خدمت بی‌منت به مردم و شهروندان رشت انجام دادم. تمام تلاش مدیران در دولت مردمی ایران قوی برای خدمت به مردم با نگاه و رویکرد انقلابی دولت است، حضور میدانی و جهادی هم یکی از مواردی بود تا بتوانیم اقدامات اثرگذرای داشته باشیم.

وی افزود: در دولت مجموعه مدیران شهرستان در قالب ایجاد قرارگاه جهادی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود با همکاری دهیاران و مردم و بخشداران توانستیم سال زراعی و کشاورزی خوبی را پشت‌سر بگذاریم. شعار استاندار حل معضل 38 ساله زباله سراوان بود زیرا دولت و مدیران استانی وارث خرابی 38 ساله در سراوان بودند که باید ساماندهی می‌شد، با پیگیری‌های استاندار ساماندهی این پهنه در سال 1401 انجام گرفت که تا چند ماه آتی با بهسازی لندفیل سراوان این وعده به زودی محقق می‌شود، توسعه و افزایش ظرفیت کودآلی سایت لاکان هم از اقدامات مؤثر بوده که در حال انجام است.

فرماندار سابق رشت بیان کرد: استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی، پرداخت تسهیلات از محل تبصره 16 و 18 به طرح‌های اشتغالزا، برنامه‌ریزی برای سال زراعی پیشرو با لایروبی انهار، توسعه برق‌رسانی و آبرسانی از جمله اقدامات انجام گرفته در جهت خدمت به مردم بوده است. از همراهی یکایک مدیران شهرستانی، اعضای شورای تأمین، اصحاب رسانه و همکاران فرمانداری به جهت همکاری در طول دوران خدمت تشکر  می‌کنم.

در ادامه کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت هم فلسفه خدمت در نظام جمهوری اسلامی را توفیق الهی عنوان و اظهار کرد: ثمرات خدمت صادقانه در نظام جمهوری اسلامی تبدیل به نعمت می‌شود؛ 44 سال از عمر با برکت این انقلاب می‌گذرد و در طی این سال‌ها همواره با هجمه‌هایی مواجه بوده اما نتیجه‌ای نداشته که رمز موفقیت ما حفظ روحیه جهادی و انقلابی بوده است.

وی افزود: خدمت در نظام جمهوری اسلامی به ظاهر یک افتخار است، اما در اصل همان خدمت خالصانه، تحقق رفاه و آسایش مردم است، ظرفیت‌های خوبی در شهرستان رشت داریم که با هم افزایی و همگرایی منتج به نتیجه می‌شود؛ پرداختن به حواشی باعث ضعف خدمت به مردم می‌شود در حالیکه با ظرفیت‌های موجود می‌توان مشکلات را رفع کرد.

گفتنی است، اسدالله عباسی، استاندار گیلان با صدور حکمی «کیا عاشوری» را به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان رشت منصوب کرد. فرمانداری شهرستان تالش، جانشینی فرمانده سپاه قدس گیلان در امر اقشار بسیج، فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان صومعه سرا و مسئولیت بسیج اداری کارگری استان گیلان از جمله سوابق مدیریتی وی است و همچنین از زحمات 17 ماهه حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار سابق رشت هم تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha