فتح خرمشهر مظهر خودباوری ملی است
کد خبر: 4138991
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

فتح خرمشهر مظهر خودباوری ملی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه فتح خرمشهر مظهر خودباوری ملی است، افزود: آزادسازی خرمشهر بهترین فرصت برای تبیین حماسه‌های هویت‌ساز است.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان، عصر امروز، 16 اردیبهشت، در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان اظهار کرد: ماهیت دفاع مقدس کاملاً اسلامی است و در برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت باید به مردمی بودن توجه ویژه شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: سالروز آزادی خرمشهر که به حق روز مقاومت، ایثار و پیروزی ملت ایران نامگذاری شده سرآغاز سربلندی ملت ایران است و بهترین فرصت برای تبیین حماسه‌های هویت‌ساز است.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر که با عنایات ویژه خداوند انجام شد فراتر از یک پیروزی در برابر دشمنان است و به تعبیر حضرت امام (ره) فتح خرمشهر آزادی یک خاک نیست بلکه مسئله حفظ ارزش‌های نظام اسلامی است؛ لذا سوم خرداد و تبیین این حماسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کریمی با بیان اینکه فتح خرمشهر مظهر خودباوری ملی است، گفت: سوم خرداد یادآور حماسه عملیات بیت‌المقدس است که نتیجه عینی نصرت خداوند به ملت ایران است و قطعا یوم‌الله سوم خرداد یادآور تکیه بر توانمندی‌های داخلی و درونی است و این گفتمان امروز باید برای نسل جدید جامعه و جوانان تبیین شود و به باور آنها تبدیل شود.

وی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور بیداری ملت ایران در برابر دشمنان است؛ لذا این حماسه بزرگ امروز به نماد غرور ملی تبدیل شده است و باید آن را گرامی بداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تشریح برنامه‌های ایام سوم خرداد بیان کرد: در راستای گرامیداشت ایام الله فتح خرمشهر برنامه‌های مختلفی در سطح استان با مشارکت دستگاه‌ها و نهادها پیش بینی شده که با شعار «ما متحد هستیم» اجرا خواهند شد و محوریت برنامه‌ها جهاد تبیین است.

وی افزود: همایش «وحدت و مودت» نیروهای مسلح، رژه حماسی موتورسواران نیروهای مسلح، صبحگاه مشترک و برنامه‌های فرهنگی با رویکرد بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین مهم‌ترین برنامه‌ها در ایام سوم خرداد است. رویکرد خلاق، مبتکرانه، اثرگذار و فناورانه به ویژه در حوزه فضای باید در همه برنامه‌ها مورد توجه باشد.

انتهای پیام
captcha