معلمان هویت دینی و ایرانی را در دانش‌آموزان تقویت کنند
کد خبر: 4138857
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

معلمان هویت دینی و ایرانی را در دانش‌آموزان تقویت کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه معلم آموزگار همه جانبه جامعه و پرورش دهنده انسان‌های پاک برای جامعه و دنیاست، گفت: معلمان می‌توانند هویت دینی، منطقه‌ای، بومی و انسان ایرانی را در دانش‌آموزان احیا و تقویت کنند.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت امروز در همایش استانی تجلیل از معلمان نمونه که در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، با تبریک ایام فرخنده و نورانی مقام معلم، اظهار کرد: در بیانات مقام معظم رهبری از افتخار کار هر معلمی است که مجاهدان صبور، سخت‌کوش و متعهد در همه شهرها و روستاهای کشور هستند.

وی افزود: شما معلمان مربی و مزکی هستید که هم دانش را انتقال می‌دهید و هم انسان‌ها را تربیت معنوی می‌کنید و در واقع معلم میوه رسیده‌ای است که میوه‌های خام را پخته می‌کند و جایگاه معلم با هیچ میزان و مقیاسی قابل مقایسه نیست. جایگاه خانه و مدرسه از دانشگاه نیز بالاتر است زیرا شاکله وجود فرد قبل از ورود به دانشگاه در این حوزه شکل گرفته و ساخته شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر اینکه «انسان افق‌نگر باشید»، گفت: معلمین باید افق‌نگر باشند و انسانی را تربیت و وارد عرصه کنند که در آینده رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌کند آنچه که باید در عرصه خانه و آموزش و پرورش محور اساسی باشد ساختن زیربناها به‌صورت متقن است تا در آینده نتیجه اثربخش آن‌را شاهد باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اينکه در اسلام بازنشستگی نداریم چنانچه فارغ‌التحصیلی هم نداریم، گفت: دشمن سه محور دین، اعتقادات و خانواده را در عرصه جنگ نرم نشانه گرفته، اگر جمهوری اسلامی امروز توانسته این سه مؤلفه را بومی‌سازی کرده و حتی صادر کند برای این است که توانسته اندیشه‌های نیهیلیسم(هیچ انگاری) را بزداید و شیوه گرایش به حق و حقیقت را نهادینه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه معلم آموزگار همه جانبه جامعه و پرورش دهنده انسان‌های پاک برای جامعه و دنیاست، اظهارکرد: شما معلمان می‌توانید این زیربناها را حفظ کنید و هویت دینی، منطقه‌ای، بومی و انسان ایرانی را در دانش‌آموزان احیا و تقویت کنید.

انتهای پیام
captcha