بیش از ۳ هزار بیمار تالاسمی ماژور در سیستان‌وبلوچستان نیازمند خون هستند
کد خبر: 4138733
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مدیرکل انتقال خون سیستان‌وبلوچستان:

بیش از ۳ هزار بیمار تالاسمی ماژور در سیستان‌وبلوچستان نیازمند خون هستند

ابوالحسن صفدری با بیان اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی و یا سرطان مرتباً به خون احتیاج دارند، گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی ماژور در استان نیازمند خون هستند که این آمار در حال افزایش است.

اهدای خونبه‌ گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، ابوالحسن صفدری، مدیرکل انتقال خون سیستان‌وبلوچستان روز گذشته، 15 اردیبهشت‌ماه، گفت: فعالیت اصلی انتقال خون استان فراهم کردن فرآورده‌های خونی سالم برای گروه‌های هدف شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، مادران باردار، اتاق عمل و تصادفات جاده‌ای است.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی ماژور در سیستان‌وبلوچستان نیازمند خون  هستند که این آمار در حال افزایش است.

مدیرکل انتقال خون سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی و یا سرطان مرتباً به خون احتیاج دارند، افزود: به دلیل نیاز این بیماران از مردم و شهروندان درخواست داریم که به‌صورت مستمر و مداوم به پایگاه‌های تعیین‌ شده برای اهدای خون مراجعه کنند.

صفدری با اشاره به وجود بیمارانی در استان سیستان‌وبلوچستان که به‌طور مکرر نیازمند به تزریق خون هستند و با تأکید بر اینکه ‌نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همواره احساس می‌شود، گفت: اهداکنندگان، با اهدای خون مستمر ضمن ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه، به این بیماران زندگی می‌دهند.

وی گفت: سیستان‌وبلوچستان به هشتمین مصرف کننده خون در سطح کشور تبدیل شده است، برای ارتقای بیشتر سطح آگاهی عموم مردم و فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای خون داوطلبانه و شناساندن اهمیت رفتارهای پرخطر به جامعه و تلاش در جهت ارتقای رضایت‌مندی اهداکنندگان گام‌های مؤثری باید برداشت.

انتهای پیام
captcha