کتابخانه خیرساز در ارومیه احداث می‌شود
کد خبر: 4138591
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

کتابخانه خیرساز در ارومیه احداث می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: با توجه به کمبود امکانات فرهنگی، اجتماعی در مناطق محروم، کتابخانه خیرساز شهرستان ارومیه با مساحت 189 مترمربع و زیربنای 350 مترمربع در سه طبقه در منطقه کم‌برخوردار شهرستان ارومیه احداث خواهد شد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان آذربایجان‌غربی با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی و اعضای هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره انجمن در سالن استاد شهریار کتابخانه مرکزی برگزار شد.

علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر از اعضای انجمن اظهار کرد: کتابخانه‌سازی و خدمت فرهنگی، خیری ماندگار و توشه آخرت است؛ خیرین کتابخانه‌ساز با فراهم‌آوری زمینه بهره‌مندی اقشار مختلف از کتابخانه، در راستای توسعه علمی و فرهنگی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات فرهنگی، اجتماعی در مناطق محروم، کتابخانه خیرساز شهرستان ارومیه با مساحت 189 مترمربع و زیربنای 350 مترمربع در سه طبقه در منطقه کم‌برخوردار شهرستان ارومیه احداث خواهد شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسه قبل و عملکرد کتابخانه‌های عمومی در سال 1401 اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی دروازه‌ای به سوی دانش هستند و با ارائه خدمات و برنامه‌های کتاب محور، نقش مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، ایجاد عادت به مطالعه، پرورش نسل آگاه و .... به ویژه در مناطق محروم دارند.

وی ادامه داد: با توجه به استاندارهای کتابخانه‌ای، با کمبود فضای کتابخانه‌ای در سطح استان مواجه هستیم؛ خیرین با حمایت و دلگرمی، منشأ خیر و برکت و زمینه ساز توسعه و اعتلاء کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به شرط بقا و ماندگاری کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد: خدمات کتابخانه‌های عمومی جهت انطباق با اقتضائات متغیر اجتماعی و فرهنگی، نیازمند توسعه و تغییر است و این امر، توجه و حمایت همگانی را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha