مسئولان برای رفع دغدغه کارگران تلاش کنند
کد خبر: 4137006
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

مسئولان برای رفع دغدغه کارگران تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: کارگران فداکار و انقلابی عامل مؤثر در رونق تولید هستند لذا مسئولان باید برای رفع دغدغه و مشکلات این قشر همت کنند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز،  هشت اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت هفته کار و کارگر و ضمن اشاره به نقش‌آفرینی کارگران در عرصه جنگ اقتصادی، اظهار کرد: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده همه مسئولان باید بیش از پیش در جهت تحقق این هدف تلاش کنند، در این راستا کارگران فداکار و انقلابی عامل مؤثر در رونق تولید هستند لذا مسئولان باید در جهت رفع دغدغه و مشکلات این قشر همت کنند.

امام جمعه رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم، افزود: آثار این عالم دینی همواره پاسخگوی شبهات بسیار است؛ به جوانان، حوزویان و دانشگاهیان توصیه می‌کنم که آثار و کتب عمیق و گرانبهای استاد شهید مطهری را با دقت بخوانند و تأمل کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه مردم باید با سلایق مختلف در کنار هم کار و زندگی و مهربانی کنند که دستور دین و خدا بوده تا دشمن نتواند رخنه کند، گفت: باید در جامعه بیش از پیش نسبت به یکدیگر مهربان بوده و مهر بورزیم، زندگی در صلح و آرامش ویژگی ایرانیان است، خوشبختانه تاکنون هم همه با هر قومیت، مذهب و دینی در کنار هم در صفا و صمیمت زندگی کرده و می‌کنند ولی دشمنان در تلاشند تا در این فضای آرام انشقاق ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه التهاب در جامعه منجربه خوشحالی دشمنان می‌شود زیرا آنان گمان می‌کنند به هدف خود که انشقاق و آشوب در جامعه ایران است، رسیده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع افراد ناآگاهانه و ناخواسته در مسیر اهداف دشمنان گام بر می‌دارند، باید تلاش کنیم تا فضای آرام جامعه ملتهب نشود؛ هدف و تلاش ائمه(ع) نیز این بوده که دشمنان در جامعه اسلامی رخنه نکنند و ما نیز باید در این راستا گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب، گفت: رهبر انقلاب در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب فرمودند «در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی»، ما نمی‌توانیم در خصوص عواملی که حرام شرعی و حرام سیاسی بوده بی‌تفاوت باشیم لذا جمهوری اسلامی با این پدیده شوم مدبرانه، مقتدرانه، عاقلانه و با برنامه برخورد می‌کند.

امام جمعه رشت در خصوص حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی دستگاه قضا، جدی حمایت خواهند شد و مردم هم اگر کشف حجاب دیدند مستندسازی کرده و به متولیان امر اطلاع دهند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل کشاورزی و اهمیت برنامه ریزی برای تأمین آب کشاورزی، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل کشت و کمبود بارش‌ها و محدودیت منابع آبی تأکید می‌کنم تا مسئولان به گونه‌ای این شرایط را مدیریت کنند که لطمه‌ای به کشاورزی استان و تولیدات از جمله برنج وارد نشود.

انتهای پیام
captcha