فلسفه حجاب برای نسل جدید تبیین شود
کد خبر: 4135746
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

فلسفه حجاب برای نسل جدید تبیین شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شاهین‌دژ گفت: فلسفه و حکمتی که در ارتباط با حکم شرعی حجاب وجود دارد، لازم است برای نسل جدید کشورمان به‌خوبی تبیین شود.

فلسفه حجاب برای نسل جدید تبیین شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام غلامحیدر جهانبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شاهین‌دژ، روز گذشته 31 فروردین در نشست بصیرتی و تبیینی با موضوع «حجاب و عفاف»، که با همت حوزه بسیج دانش‌آموزی سپاه شاهین‌دژ برگزار شد، گفت: حکم شرعی و قانونی حجاب از یک فلسفه عمیق برخوردار است، که باید زوایای مختلف آن برای آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان به خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: چنانچه دلایل صدور این دستور الهی و به دنبال آن تصویب این حکم قانونی در جمهوری اسلامی برای نسل جوان روشن شود، بدیهی است، اجرای این دستور قرآنی در جامعه اسلامی بیش از پیش نهادینه شده و عمل به آن روزبه‌روز گسترش پیدا می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی‌ ولی‌فقیه در سپاه‌ شاهین‌دژ با بیان اینکه اسلام دین سلامت و پاکدامنی است، گفت: با عمل به دستورات این آیین الهی می‌توانیم به سمت جامعه سالم، عاری از گناه و آلودگی حرکت کنیم، روزبه‌روز به مدارج بالای معنوی دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام جهان‌بان ضمن ابراز تاسف از وجود خلاء فرهنگی در جامعه، افزود: برخی از زنان و دختران جوان ما به دلیل نداشتن آگاهی لازم، از الگوهای غربی تقلید می‌کنند، پس باید با روشنگری و آگاه‌سازی تلاش کنیم، همه جامعه در مسیر درست قرار بگیرند.
وی اضافه کرد: باید به قدری کار فرهنگی، تبیینی و تربیتی انجام دهیم، برخی از بانوان با الهام گرفتن از الگوهای اشتباه آینده خود و دیگران را نابود نکنند، الگوهای تربیتی دین مبین اسلام را سرلوحه خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شاهین‌دژ به نقش زن در صحنه‌های مختلف اجتماع اشاره کرد، ادامه داد: وقتی جامعه‌ای زنان سالم داشته باشد، آن جامعه در مقابل انواع آسیب مصون خواهد ماند و پیشرفت می‌کند و این زنان هستند که سبب رسیدن مرد به سعادت و پویایی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha