صندوق‌های جمع‌آوری فطریه باید مجوز شورای زکات داشته باشند
کد خبر: 4135337
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

صندوق‌های جمع‌آوری فطریه باید مجوز شورای زکات داشته باشند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان از پرداخت ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات توسط مردم مؤمن استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شده است اما افراد توجه کنند که صندوق‌های جمع‌آوری فطریه باید مجوز شورای زکات را داشته باشند.

زکات فطره

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز، 30 فروردین‌ماه با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات بر عهده کمیته امداد است، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شده است و مردم روزه‌دار و مؤمن می‌توانند به دو روش حضوری و الکترونیکی اقدام به پرداخت زکات فطریه یا کفاره کنند.

دبیر شورای زکات استان گیلان با تأکید بر اینکه صندوق‌های جمع‌آوری فطریه باید مجوز شورای زکات را داشته باشند، افزود: افراد توجه کنند که به پایگاه‌های دارای مجوز شورای زکات استان، فطریه خود را واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بهزیستی، مؤسسات خیریه و در محل مساجد، مصلی‌های سطح استان و همچنین شوراهای زکات روستا است که در ایام عید سعید فطر، نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه مردم گیلان اقدام می‌کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به سوء استفاده عده‌ای در این ایام، تصریح کرد: پلیس با افراد و یا مراکزی که بدون مجوز از سوی شورای زکات به‌منظور دریافت فطریه به درب منازل شهروندان مراجعه و یا در فضای مجازی شماره کارت اعلام می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

اهرابی با بیان اینکه کمیته امداد استان با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی آماده جمع‌آوری فطریه هم استانی‌ها است، گفت: کد دستوری #05*8877*، شماره کارت 6037997950059569 برای زکات فطریه عام، 6037997950067836  برای زکات فطریه سادات در اختیار گیلانیان خواهد بود. همچنین شماره کارت 6037997950076100 برای کفاره غیرعمد و 6037997950084377 برای کفاره عمد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی که پیش از عید سعید فطر شناسایی شده‌اند واریز خواهد شد، گفت: میزان و مبلغ زکات فطریه برای هر نفر بر اساس قوت غالب و طبق نظر مراجع محترم تقلید است.

وی با اشاره به میزان زکات فطریه و مستحبی جمع آوری شده طی سال گذشته در استان، بیان کرد: سال گذشته 46 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی، کالایی و خدمت توسط شوراهای زکات استان جمع آوری و در بین نیازمندان همان محل جمع‌آوری شده، توزیع شد.

انتهای پیام
captcha