والدین و مربیان مسائل دینی کودکان را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: 4134839
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

والدین و مربیان مسائل دینی کودکان را مورد توجه قرار دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ ۱۰ هزار نفری دختران روزه اولی‌ در تبریز، در توصیه‌ای به والدین و همچنین معلمان و مربیان پرورشی این دانش‌آموزان گفت: درخواست داریم، مسائل معنوی و دینی کودکان را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برگزاری جشن بزرگ ۱۰ هزار نفری دختران روزه اولی‌ در تبریز، در توصیه‌ای به والدین و همچنین معلمان و مربیان پرورشی این دانش‌آموزان گفت: درخواست داریم، مسائل معنوی و دینی کودکان را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

وی با تأکید بر این‌که دختربچه‌ها از نظر رعایت موازین شرعی از ابتدا هرگونه تربیت شوند، همانگونه نیز مسیر را ادامه خواهند داد، افزود: هرچند پدر و مادرها در خانه نیز این مسائل را مورد توجه قرار می‌دهند، اما جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها که به همت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با همکاری شهرداری تبریز برگزار شد، برنامه بسیار اثرگذاری بود.

آل‌هاشم با اشاره به شور و شوق وصف ناشدنی دانش آموزان شرکت‌کننده در جشن روزه اولی‌ها، ادامه داد: تعدادی از دختران نیز اشک شوق ریختند که این امر نشان از عشق و علاقه این فرزندان نسبت به برنامه‌های مذهبی و همچنین بانشاط است، چراکه بیان مسائل دینی با زبان هنرمندانه و توام با نشاط اثرگذاری بیشتری دارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دختران مستعد بوده و استقبال بسیاری از چنین برنامه‌هایی دارند، یادآور شد: برای نمونه میزان جذب خواهران به حوزه‌های علمیه و استقبال از این نوع مسائل بیشتر بوده و مستعد درس خواندن نیز هستند.

وی در توصیه‌ای به دختران روزه‌‌اولی گفت: دانش‌آموزان برای این‌که در مسیر زندگی خود موفقیت کسب کرده و برای جامعه نیز فرد مفیدی باشند، باید خوب درس بخوانند و والدین نیز به این امر توجه کنند.

آل‌هاشم در ادامه از والدین دانش‌آموزان و همچنین معلمان و دبیران پرورشی درخواست کرد تا به مسائل معنوی کودکان، از جمله نمازها، روزه‌ها و همچنین مسئله حجاب توجه بسیاری داشته باشند و افزود: پدرها و مادرها و همچنین معلمان پرورشی نقش برجسته‌ای در این رابطه دارند.

وی با تأکید بر این‌که والدین باید مراقب باشند فرزندانشان خوب درس بخوانند تا در آینده افراد مفیدی برای جامعه شوند، تصریح کرد: برخلاف تهاجم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با شعار «زن، زندگی، آزادی» در حال عقده‌گشایی بودند، با نگاهی به تاریخ انقلاب درمی‌یابیم که بانوان حضور برجسته و اثرگذاری در صحنه‌های مختلف چون دانشگاه‌ها، ادارات، المپیادها و... داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha