افزایش 18 درصدی اهدای خون مردم استان مرکزی در لیالی‌قدر
کد خبر: 4134391
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

افزایش 18 درصدی اهدای خون مردم استان مرکزی در لیالی‌قدر

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: میزان اهدای خون در این استان در شب‌های قدر امسال نسبت به مشابه سال گذشته، ۱۸ و هفت دهم درصد افزایش یافت.

اهدای خون

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان مرکزی، ریتا ظهیری، مدیرکل این مجموعه در لاستان، گفت: هزار و ۲۱ نفر از مردم روزه‌دار این استان در شب‌های قدر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال استان مراجعه کردند که از این تعداد ۷۳۷ نفر شرایط لازم برای اهدای خون را داشتند.

وی با بیان اینکه، سال گذشته در لیالی قدر۸۶۰ نفر برای اهدا خون در استان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۰۱ نفر موفق به اهدای خون برای بیماران نیازمند شدند، که از این تعداد، ۶۷۱ نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: تدابیر لازم برای اهدای خون مردم‌روزه دار در شب‌های قدر فراهم بود و مردم می‌توانستند در ۲ نوبت صبح و پس از افطار برای اهدای خون مراجعه کنند.

ظهیری با بیان اینکه میزان اهدای خون در استان در لیالی‌قدر امسال نسبت به سال گذشته، ۱۸ و هفت دهم درصد افزایش یافت، افزود: حداقل سن اهداکنندگان خون زن و مرد ۱۸ سال تمام است و افراد تا ۶۵ سال می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha