نذر خون؛ اهدای جان دوباره به بیماران در شب‌های قدر
کد خبر: 4133532
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

نذر خون؛ اهدای جان دوباره به بیماران در شب‌های قدر

مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: با توجه به اینکه هر سال در ماه رمضان ذخایر خونی در کشور و بالطبع آن در استان با کاهش مواجه می‌شود، لذا مردم متدین استان کردستان در این ایام مبارک با نذر خون خود به یاری مراکز درمانی و بیمارستانی برای خدمات‌دهی به بیماران بشتابند.

اهدای خون

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: در حال حاضر دو مرکز ثابت انتقال خون در شهرستان‌های سنندج و سقز به مردم خدمات ارائه می‌دهد که در ایام خاصی از سال نیز مراکز سیار انتقال خون در شهرستان‌های استان فعال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هر سال در ماه رمضان ذخایر خونی در کشور و بالطبع آن در استان با کاهش مواجه می‌شود، لذا مردم متدین استان کردستان در این ایام مبارک با نذر خون خود به یاری مراکز درمانی و بیمارستانی برای خدمات دهی به بیماران بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به اعزام تیم سیار انتقال خون به دو شهرستان بیجار و قروه بیان کرد: در نخستین شب قدر(۱۹ رمضان)، ۶۰۰ نفر در شهرهای سریش‌آباد و بیجار به مراکز سیار خونگیری مراجعه کردند که ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه پایگاه خونگیری در مرکز خدمات بهداشتی و درمانی شهدای این شهرها مستقر شدند، افزود: در شب نوزدهم ماه رمضان، پایگاه فوریت‌های پزشکی بیجار نیز اقدام به پذیرش اهداکنندگان خون در این شهرستان کرد.

کریمیان اظهار کرد: مطابق گزارش مسئول فوریت‌های پزشکی بیجار، از ۴۰۰ متقاضی اهدای خون، ۱۶۲ نفر پذیرش و در نهایت ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی در پایان یادآور شد: این طرح توسط سازمان انتقال خون استان کردستان هرساله در شب‌های قدر بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ۱ بامداد در پایگاه انتقال خون اجرا می‌شود و این پایگاه در شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان مستقر و آماده خونگیری از شهروندان خواهد بود.

مجید آوج

انتهای پیام
captcha