انتشار فراخوان چهارمین جشنواره دانشجویی شعر باران
کد خبر: 4132327
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره دانشجویی شعر باران

 فراخوان چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی شعر باران منتشر شد.

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره دانشجویی شعر بارانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، فراخوان چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی شعر باران به شرح زیر منتشر شد:

ایران سرزمینی است شعرخیز و ادب‌خیز که در دامان خود شاعران سترگی چون فردوسی، مولوی و حافظ و سعدی را پرورش داده است. شعر نزد ایرانیان، همواره به‌عنوان ناب‌ترین تجلی هنر کلامی، از جاذبه و شکوه خاصی برخوردار بوده است و این جاذبه، به رغم تغییرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در طول ادوار، همچنان به قوت خود باقی مانده است. فرم شعر و محتوا و درونمایه اشعار در هر دوره تغییر یافته است، اما خود شعر، یعنی جوهره و ماهیت بنیادین آن، همچنان در خلوت و جلوت ایرانیان، به‌ویژه نسل جوان، حضوری انکارناپذیر دارد. آمار قابل توجه اشعار منتشر شده شاعران جوان، چه به صورت چاپ در نشریات و فضای مجازی و چه به صورت کتاب‎های مستقل، خود نشان از این شیدایی دارد. برگزاری جشنواره‌های شعری، بستر مناسبی خواهد بود تا شاعران جوان استعداد و توانایی خود را محک بزنند و در تعاملی سازنده با دیگران، بیاموزند و بیاموزانند.

جشنواره دوسالانه سراسری دانشجویی شعر باران بر پایه همین رسالت فعالیت خود را از سال 1394 شروع کرده و امسال چهارمین دوره را به حول و قوه الهی در دو بخش سرایش و ترجمه آغاز کرده است. در این دوره نیز شاعران علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را در سه محور موضوعی قرآن و عترت، ویژه حضرت شاهچراغ علیه‌السلام و مضامین آزاد، در دو قالب اشعار کلاسیک و نو به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. برگزیده این آثار، بر مبنای داوری استادان برجسته شعر و ادب پارسی، انتخاب خواهد شد.

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره دانشجویی شعر باران

نحوه ارسال آثار:

پست الکترونیک  Cul.fr@acecr.ac.ir

شماره مجازی : 09032941003

قالب اشعار :

کلاسیک / نو

محورهای موضوعی :

قرآن

عترت

مضامین آزاد

ویژه: حضرت شاهچراغ(ع)

انتهای پیام
captcha