جوانی بهترین فصل برای انس با قرآن است
کد خبر: 4132078
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

جوانی بهترین فصل برای انس با قرآن است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شوط گفت: جوانی و سنین پایین بهترین فصل برای انس گرفتن با قرآن کریم است، چون جایگاه انسان را نزد خداوند متعال رفیع می‌کند.

جوانی بهترین فصل برای انس با قرآن استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی محرمی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شوط، امروز 18 فروردین در محفل انس با قرآن کریم، که در این شهرستان برگزار شد، گفت: جوانی و سنین پایین بهترین فرصت است، که می‌توان از آن برای انس گرفتن به قرآن کریم حداکثر استفاده را به عمل آورد.

حجت‌الاسلام محرمی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در ماه رمضان، گفت: انس با قرآن فقط در تلاوت، خرید و نگهداری و هدیه دادن آن خلاصه نمی‌شود، اگر فقط این‌گونه باشد، به طور قطع از آثار ارزشمند انس با قرآن بهره‌مند نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه، بدون‌تردید تلاوت و انس با قرآن توسط هرکس، در هر زمان و هر مکان، امری ممدوح و مورد قبول حق‌تعالی می‌باشد، ادامه داد: اما نمی‌توان انکار کرد، قرائت و تلاش برای فهم آن از بعضی افراد زیباتر است.

حجت‌الاسلام محرمی، تلاش برای فهمیدن مضمون قرآن از سوی جوانان و در ماه مبارک رمضان را با ارزش‌تر و نیکوتر دانست، گفت: اقدام در این زمینه به‌معنای واقعی کلمه ارزشمند است و آثار پایداری دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شوط با بیان اینکه، در فصل جوانی انسان به دنبال صرف سلایق و عشق و توانمندی‌های خود در بهترین راه است، اضافه کرد: این ایام فرصت مهمی برای یافتن بهترین رفیق و مونس محسوب می‌شود؛ بنابراین کدام دوست و آرام‌بخش بهتر از قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه، رابطه ویژه‌ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد، خاطرنشان کرد: همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

وی افزود: در رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن کریم را در خود ایجاد کنیم، و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان‌سازی است.

حجت الاسلام محرمی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: هرگاه قرآن را بشناسیم، به عظمت نازل‌کننده آن پی ببریم و محتوایش را دریابیم، سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم، می‌‌توانیم ادعا کنیم، با قرآن انس گرفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha