راهبرد المصطفی تقریب بین مذاهب و احترام میان امت اسلام است
کد خبر: 4131894
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی:

راهبرد المصطفی تقریب بین مذاهب و احترام میان امت اسلام است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: برخلاف برخی مراکز علمی در جهان اسلام که مروج تکفیر و جدایی پیروان مذاهب اسلامی هستند، راهبرد المصطفی تاکید بر تقریب و وحدت اسلامی و احترام به نظر و عقاید همه ادیان و مذاهب است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز پنجشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و گردشگری نیجر در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و خدمات علمی و آموزشی این دانشگاه در سطح بین‌الملل پرداخت و اظهارکرد: جامعةالمصطفی العالمیه عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی در منطقه و جهان است و دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ملیت در ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در این دانشگاه بین‌المللی در سه محور علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های واحد‌ها و مراکز آموزشی جامعةالمصطفی در ایران و ده‌ها نقطه جهان افزود: برخی از آموزش‌های المصطفی در قالب غیرحضوری توسط دانشگاه مجازی المصطفی ارائه می‌شود که این دانشگاه اکنون هزاران دانش‌پژوه را از اقصی نقاط دنیا پذیراست.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه در نیجر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از صد نفر از دانش‌پژوهان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نمایندگی جامعةالمصطفی در نیجر مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به معرفی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی پرداخت و ادامه داد: المصطفی با بیش از دویست مرکز علمی و دانشگاهی در جهان قرارداد همکاری دارد و این آمادگی وجود دارد تا تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جامعةالمصطفی و مراکز علمی نیجر منعقد شود که برگزاری دوره‌های مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی یکی از بهترین زمینه‌های همکاری به شمار می‌آید.

وی با اشاره به استقبال جامعةالمصطفی از حضور پیروان همه مذاهب اسلامی در این دانشگاه بین‌المللی تصریح کرد: برخلاف برخی مراکز علمی در جهان اسلام که مروج تکفیر و جدایی پیروان مذاهب اسلامی هستند، راهبرد المصطفی تاکید بر تقریب و وحدت اسلامی و احترام به نظر و عقاید همه ادیان و مذاهب است و بسیاری از رشته‌های آموزشی المصطفی به حوزه ادیان ابراهیمی و شرقی اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به زمینه‌های مشترک فرهنگی و دینی میان دو کشور ایران و نیجر ابراز امیدواری کرد این زمینه‌ها به توسعه روابط دو کشور به ویژه در عرصه علمی و دانشگاهی منجر شود.

در ادامه، محمد حمید وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی نیجر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با مدیران این مرکز علمی بین‌المللی، توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های علمی المصطفی در نیجر را بسیار سودمند توصیف و خواستار توسعه این همکاری‌های علمی و دانشی شد.

وی پس از این دیدار به زیارت بارگاه منّور حضرت فاطمه معصومه(س) رفت.

محمد حمید وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی نیجر

محمد حمید وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی نیجر

 

انتهای پیام
captcha