دفاع مقدس ریشه در فرهنگ مردم غیور و مرزنشین مغان دارد
کد خبر: 4131635
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

دفاع مقدس ریشه در فرهنگ مردم غیور و مرزنشین مغان دارد

علی واحد گفت: دفاع مقدس ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم غیور و مرزنشین مغان دارد و مزار سربازان ایران اسلامی مدافع وطن در برابر هجوم شوروی سابق در نقطه صفر مرزی و در حاشیه رود مرزی ارس نشان افتخار مردم این منطقه است.

دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با فرماندار بیله‌سواربه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ۱۶ فروردین‌ماه در دیدار با فرماندار بیله‌سوار اظهار کرد: دفاع مقدس ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم غیور و مرزنشین مغان دارد و مزار سربازان ایران اسلامی مدافع وطن در برابر هجوم شوروی سابق در نقطه صفر مرزی و در حاشیه رود مرزی ارس نشان افتخار مردم این منطقه است.

واحد افزود: تشییع و خاکسپاری با شکوه شهید گمنام روستای «گون پاپاخ» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سال گذشته نشان داد که مردم شهیدپرور این منطقه در دفاع از مرزهای کشور استوار و محکم ایستاده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای احداث حرم شهید گمنام روستای گون پاپاخ شد و ساخت و بهره‌برداری از آن را در آینده نزدیک از وظایف اعضای هیئت امنای این حرم دانست.

واحد ضمن تأکید بر ضرورت تکریم جامعه معظم ایثارگری، پاسخگویی شفاف و بی‌واسطه به قشر معزز ایثارگران را وظیفه مسلم مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی مطالبه‌گر است و در مسیر تحقق حقوق جامعه معظم ایثارگری از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: براساس چارت سازمانی جدید، جنبه مددکاری و مطالبه‌گری بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت شده و این نهاد انقلاب به دستگاهی مطالبه‌گر و مددکار تبدیل خواهد شد و زمینه پیگیری حقوق جامعه ایثارگری بیش از پیش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha