۹۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند
کد خبر: 4131411
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

۹۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند

دبیر ستاد خدمات سفر اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری همدان گفت: در طرح نوروزی امسال ۹۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

علی خاکسار معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان همدانعلی خاکسار، دبیر ستاد خدمات سفر اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه امسال ۹۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری استان بازدید کردند، اظهار کرد: ۱۵۰ هزار مورد بازدید از موزه‌های استان و ۲۲۰ هزار مورد بازدید نیز از اماکن تاریخی استان صورت گرفت که مابقی آمار بازدیدها مربوط به سایر اماکن گردشگری همچون مراکز مذهبی و طبیعی است.

وی یادآور شد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز 13 فروردین‌ماه، ۱۱ هزار نفر شب در استان اقامت یافتند که بیش از ۵۰ درصد آنها در مراکز رسمی، هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، خانه مسافرهای مجاز و... استقرار یافتند و مابقی این افراد در مهمانسراها، آموزش و پرورش، سالن‌های ورزشی، نمایشگاه بین‌المللی و... مستقر شدند.

خاکسار گفت: در ایام یاد شده بیش از ۴۵۸ مورد بازدید و نظارت از اماکن ‌اقامتی صورت گرفته که خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش شکایات بودیم. بیشترین میزان بازدید با ثبت بیش از ۷۸ هزار مورد از غار علی‌صدر صورت گرفته و پس از آن آرامگاه بوعلی با ثبت ۳۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید در رتبه دوم، باغ موزه همدان با ۳۰ هزار بازدید در رتبه سوم و باباطاهر با ۲۹ هزار و ۸۰۰ مورد بازدید در رتبه چهارم قرار گرفته‌اند.

دبیر ستاد خدمات سفر اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گفت: پیش‌بینی کرده بودیم که میزان جذب مسافر در استان در ایام نوروز افزایش یابد، اما شرایط جوی حاکم بر استان بارندگی و سرمای هوا از یک طرف و مقارن شدن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث شد که افزایش چندانی در میزان جذب مسافران نوروزی نداشته باشیم‌.

انتهای پیام
captcha