ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار در رشد تولید مؤثر است
کد خبر: 4129708
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
امام جمعه رشت:

ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار در رشد تولید مؤثر است

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار از عوامل مهم در زمینه رشد تولید است، گفت: هنوز برخی تولیدکنندگان نیازهای جامعه را نمی‌دانند، باید به تولیدکنندگان صنایع تبدیلی و کارخانجات به‌ویژه در حوزه کشاورزی اعلام نیاز شود.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان، امروز، چهارم فروردین‌ماه در آیین نماز جمعه که در مصلی رشت برگزار شد، ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن با اشاره به نامگذاری سال به نام «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مهار تورم با نظارت نقطه به نقطه محقق می‌شود، در این راستا مبارزه با آثار و عوامل تورم منجر به مهار آن می‌شود و در نهایت تولید می‌تواند جامعه را در بخش اقتصاد سرپا نگه دارد.

وی افزود: وقتی جامعه‌ای برای بعضی از تولیدات تقاضا داشت و عرضه کم شد تورم ایجاد می‌شود، فشار هزینه‌ها نیز ایجاد تورم در ارزش نرخ می‌کند و در نهایت افزایش واردات غیرضروری نیز از دیگر عوامل ایجاد تورم است، لذا از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم در این حوزه دقت ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید به عوامل رشد تولید توجه کرد، گفت: هنوز برخی تولیدکنندگان نیازهای جامعه را نمی‌دانند، باید به تولیدکنندگان صنایع تبدیلی و کارخانجات به‌ویژه در حوزه کشاورزی اعلام نیاز شود؛ ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار از عوامل مهم در زمینه رشد تولید است.

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی تصریح کرد: حدود 10 سال است رهبر فرزانه انقلاب این سال‌ها را به نوعی با تولید گره می‌زنند و به فرموده ایشان در دهه 90 حتی یک درصد رشد اقتصادی نداشتیم در حالی‌ که تولید می‌تواند کشور را بیمه کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در دنیا به لحاظ رشد پیشرفت‌های صنعتی بعد از جنگ جهانی، تورم تأثیر اندک داشت اما در جوامع رو به توسعه تأثیر بیشتری می‌گذارد، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف رشد داشتیم و امروز یک ایران قوی هستیم اما باید در بخش تولید قدرتمندتر می‌شدیم.

وی با بیان اینکه کنترل قاچاق یکی از عواملی است که منجربه افزایش تولید می‌شود، با تأکید بر اهمیت مردمی کردن اقتصاد بیان کرد: باید اقتصاد مردمی شود تا شاهد رونق اشتغال و تولید باشیم، رهبر انقلاب در مشهد مقدس فرمودند که هنوز اقتصاد ما دولتی است، لذا در اقتصاد دولت توجه، کمک و نظارت کند نه اینکه خودش ورود کند. عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم، پیچیدگی نظام اداری منجر به کاهش انگیزه مردم برای تولید می‌شود، مسئولان باید در این زمینه از تولیدکننده حمایت کنند.

امام جمعه رشت گفت: باید دستاوردها و موفقیت‌های ایران پس از انقلاب پررنگ‌تر منعکس می‌شد، وظیفه ما این است که ایجاد یأس نکنیم، تورم آثار منفی نظیر افزایش نابرابری در توزیع درآمدها، افزایش مصرف، کاهش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، کاهش رشد اقتصادی و گسترش انواع فسادهای و اداری را در پی دارد.

آیت‌الله فلاحتی تأکید کرد: مسئولان شهری نباید در ماه مضان فقط به المان‌های برقی اکتفا کنند، تابلوهای عدم روزه‌خواری باید در جای‌جای شهر و روستاهای گیلان نصب شود و پیشانی شهر را با تبریک ماه نورانی رمضان مزین کنند، رستوران‌ها نیز کنترل شده خدمت کنند تا خدای ناکرده روزه‌خواری علنی در خیابان‌ها نداشته باشیم.

انتهای پیام
captcha