بیشترین خسارت توافق ایران و عربستان متوجه رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4128671
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

بیشترین خسارت توافق ایران و عربستان متوجه رژیم صهیونیستی است

امام‌ جمعه چهاربرج گفت: بیشترین خسارت و زیان از توافق بین ایران و عربستان در این شرایط بهره رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

اصغر جلالی امام جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌ جمعه چهاربرج، امروز، ۲۶ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با تأکید بر اینکه ملت ایران باید در تمام ابعاد و ساحت‌ها، مقاوم و قوی باشد و ایران قوی را به‌معنای جامع کلمه‌اش محقق نماید، اظهار کرد: ملتی که ابزارهای دفاعی خود را تسلیم دشمن می‌کند تا شاید امتیازی بگیرد، در حقیقت سند نابودی خود را امضا کرده است.

وی  به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت حجت‌الاسلام رئیسی به‌شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول  پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

امام‌ جمعه چهاربرج با بیان اینکه در تحلیل این رویداد باید بدون بزرگ‌نمایی و ذوق‌زدگی مواجه شد، گفت: باید در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت تعهدات عربستان راستی‌آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع‌رسانی و مشورت‌خواهی از هم‌پیمانان منطقه‌ای خود و در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی به این عرصه ورود کرده است و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده است.

وی با اشاره به واکنش‌های مثبت و منفی به این توافق توسط کشورهای مختلف، گفت: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بهره رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و نابودی است، اظهار کرد: این روزها شرایط سیاسی و امنیتی سرزمین‌های اشغالی به وضعیت پیش از وقوع زلزله‌ای می‌ماند که به‌محض رخ دادن همه‌چیز را به ویرانه تبدیل خواهد کرد در حقیقت رژیم صهیونیستی به لبه پرتگاه رسیده و با اندک تکانی کارش تمام است.

امام‌ جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه اکنون شاهد هستیم که ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل دولت نتانیاهو قد علم کرده است، تصریح کرد: اظهارات صریح مقامات اسرائیلی و حامیان غربی آنها نسبت به فروپاشی از درون این رژیم در کنار تمرد نیروهای ارتش، نشان می‌دهد وضعیت خیلی فاجعه‌بارتر از آن‌چیزی است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود و این بحران به مدت هشت دهه همچون آتش زیر خاکستر باقی مانده بود که فقط به یک جرقه نیاز داشت که تندروها ناخواسته آن‌را کلید زدند.

وی همچنین به تقارن فصل بهار با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: هر چیز بهاری دارد و قرآن، بهار جان‌ها است و رمضان ماه نزول قرآن و در حقیقت هم‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش است.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از مسئولان چهاربرج در زمینه آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز و پیگیری های فرماندار در مورد مسائل و مشکلات شهرستان، گفت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی از بروز معضلاتی مانند آنچه در پنج شنبه آخر سال با آن روبه‌رو بودیم جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha