طرح «ضیافت بهاری» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 4128594
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰

طرح «ضیافت بهاری» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح «ضیافت بهاری» در قزوین، گفت: هر ساله در ایام نوروز طرح «آرامش بهاری» و در ماه مبارک رمضان طرح «ضیافت الهی» اجرا می‌شد که در سال جاری به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با نوروز طرحی با عنوان «ضیافت بهاری» اجرا خواهد شد.

مجیدی مدیرکل اوقاف قزوین

حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه برای مناسبت‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای دارد، گفت: در این راستا اداره‌کل اوقاف استان قزوین هر ساله در ایام نوروز طرح «آرامش بهاری» و در ماه مبارک رمضان طرح «ضیافت الهی» را اجرا می‌کرد که در سال جاری به‌دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز طرحی با عنوان «ضیافت بهاری» برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح ضیافت بهاری از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۲ اردیبهشت سال نو ادامه دارد و ۹۰ بقعه متبرکه در قزوین میزبان این طرح هستند. از شاخص‌ترین موارد این طرح برنامه لحظه سال تحویل در امامزاده حسین(ع) و سایر امامزادگان و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها برگزاری نماز جماعت، خیمه معرفت با حضور مبلغین و اساتید حوزه‌های مشاوره، برنامه‌های فرهنگی در حوزه کودکان است؛ همچنین برنامه غرفه‌های «شمیم خدمت» از ۱۹ اسفندماه در برخی امامزاده‌ها آغاز شده و در ایام نوروز نیز در چند بقعه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در ایام طرح شب‌های قدر هم برنامه‌های شاخص در بقاع متبرکه قزوین و سطح استان برگزار می‌شود؛ مناجات‌خوانی هر شب در آمنه خاتون در ایام ماه مبارک، جزءخوانی در اکثر بقاع متبرکه و توزیع افطاری ساده از دیگر برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: تا کنون ۲۶ محفل قرآن کریم با حضور اساتید بین‌المللی قرآن مانند سیدمصطفی حسینی در قزوین برگزار شده است. در روز طبیعت هم بقاع متبرکه‌ای که در منطق خوش آب و هوا و کوهستانی قرار دارند میزبان گردشگران و زائران خواهند بود.

مجیدی در پایان اظهار کرد: در خصوص کمک به فقرا و نیازمندان تاکنون جمعاً بالغ‌ بر ۲۰۶۰ کارت هدیه، بن هدیه خوراکی و پوشاک به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تهیه شده و هم اکنون درحال توزیع است.

انتهای پیام
captcha