جای خالی حمایت خیرین در فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4127280
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

جای خالی حمایت خیرین در فعالیت‌های قرآنی

مدیرعامل مؤسسه حضرت قائم شهر ماسال با اشاره به جای خالی خیرین قرآنی در فعالیت‌های این مؤسسه گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی نیازمند حمایت مالی است و با توجه به منابع محدود دولتی که حمایت‌ها در این حوزه دیگر مانند سابق نیست، جای خیرین بسیار خالی است.

آموزش قرآن به خردسالان

منیژه حیدرپور، مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت قائم شهر ماسال در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فعالیت‌های تخصصی این مؤسسه اظهار کرد: این مؤسسه در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و در ابتدا به‌عنوان مرکز قرآنی بود و سپس با گسترش فعالیت‌ها در قالب مؤسسه قرآنی ثبت و فعالیت‌های خود را ادامه داد.

حیدرپور با اشاره به اینکه طی اين سال‌ها استقبال قرآن‌آموزان از دوره‌های آموزشی با فرود و فراز رو به رو بود، افزود: به‌نظر می‌رسد والدین تحت تأثیر تبلیغات روز تمایل بسیاری به پر کردن اوقات فراغت فرزندان با کلاس‌های مختلف هنری، ورزشی و فراگیری زبان‌های خارجی دارند لذا ضروری است فعالان و دست‌اندرکاران قرآنی برای معرفی جاذبه‌های آیات نورانی وحی و جذب مخاطب به‌ویژه برای کودکان، از تبلیغات جذاب غافل نشوند.

وی به رکود فعالیت‌های قرآنی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کلاس‌ها در دوران کرونا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شد ولی چندان استقبال نشد و شاهد ریزش تعداد قرآن‌آموزان به‌ویژه خردسالان و کودکان شرکت‌کننده‌ها در دوره‌های آموزشی بودیم.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت قائم در خصوص تفاوت دوره‌های حضوری و مجازی تصریح کرد: در دوره‌های حضوری و به‌دلیل ارتباط مستقیم مربی با قرآن‌آموزان می‌توان توجه بیشتری را به مفاهیم آموزشی جلب کرد ولی در دوره‌های مجازی به‌دلیل امکان دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌هایی که روی گوشی‌ها به راحتی قابل دسترسی است معمولاً خردسالان و کودکان جذب بازی می‌شوند و این وظیفه مربی را خیلی سخت می‌کند و لازم است تا با استفاده از دانش و تکنولوژی روز آموزش‌ها در فضای مجازی ارائه شود.

حیدرپور با بیان اینکه در حال حاضر مؤسسه در ماسال، خیابان شیرازی کوچه علیزاده مستقر است، گفت: مکان مؤسسه سال‌ها استیجاری بود که با هزینه شخصی خانه ویلایی مناسب برای برگزاری دوره‌های قرآنی خریداری کردم و همچنان اقساط سنگین آن را پرداخت می‌کنم.

وی با اشاره با اینکه هم اکنون مهمترین محل تأمین فعالیت‌های قرآنی مؤسسه از محل شهریه‌های پیش دبستانی است، افزود: ۳۰ نونهال در مقطع پیش‌دبستانی و ۲۰ قرآن‌آموز کودک در دوره‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ شرکت دارند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت قائم در خصوص حمایت‌هایی که این مؤسسه نیاز دارد، به جای خالی خیرین قرآنی اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی نیازمند حمایت مالی است و با توجه به منابع محدود دولتی که دیگر مانند سابق نیست، جای خیرین بسیار خالی است.

حیدرپور اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ مربی کاربلد که از فعالان قرآنی هستند با این مؤسسه همکاری دارند ولی با توجه به دستمزدها و حق الزحمه‌های پایین همه آنها با انگیزه و علاقه شخصی به قرآن فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha