دوره توانمندسازی «ماه»؛ ابزاری برای تحقق تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4126402
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

دوره توانمندسازی «ماه»؛ ابزاری برای تحقق تمدن نوین اسلامی

پژوهشگر امور دینی و عاشوراپژوه دوره توانمندسازی «ماه» را ابزاری برای تحقق تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

محمدرضا سنگریبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دومین روز از دومین دوره توانمندسازی «ماه»، با حضور فعالان عرصه هیئت، تشکل‌های دینی و مجموعه‌های مردمی از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد.

در این رویداد، کارگاه‌های آموزشی وی‍ژه مدیران هیئت و تشکل‌ها و همچنین، مسئولان امور بانوان، مدیران رسانه و امور تربیتی هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های مردمی برگزارشد.

محمدرضا سنگری، پژوهشگر امور دینی و عاشوراپژوه به عنوان یکی از اساتید این دوره در مورد اهمیت برگزاری این‌گونه دوره‌ها گفت: ما به‌واقع مسافرانی هستیم که به سمت ظهور در حال حرکت هستیم و باید زمینه را برای این حرکت مهیا کنیم و بخشی عظیمی از این مهیا کردن و زمینه‌سازی بر عهده هیئت‌های مذهبی است. هیئت‌های مذهبی تشکل‌های مردمی هستند که صادقانه، عاشقانه و عارفانه برای طرح معارف اهل بیت(ع) تکاپو و تلاش دارند، لذا برای آشنایی بیشتر و عمیق‌تر هیئت‌های مذهبی با معارف اهل بیت(ع) این کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره «ماه» که به همت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در حال برگزاری است، کمک کننده و یاری‌گر بزرگی برای رسیدن به این آرمان و آرزوست که قله نهایی آن تمدن نوین اسلامی است.

یادآور می‌شود، دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی در آوردگاه تمدنی تحت عنوان «ماه» یک دوره مستمر است که شامل 360 ساعت آموزش تخصصی به صورت حضوری و مجازی خواهد بود. این دوره به همت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و با مشارکت معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ادارات تبلیغات اسلامی و با حضور اساتید مطرح کشوری و استفاده از توان علمی و تجربهٔ عملی آن‌ها برگزار می‌شود.

فصل اول این دوره بهمن‌ماه سال جاری، در پهنه اول ویژه تشکل و مجموعه‌های شاخصِ استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و بوشهر برگزار شد. ایجاد انگیزه جهت روزآمدسازی جریان مدیریت و تقویت قله‌های فعالیت دینی در بین تشکل‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد مذهبی، گردآوری نیازهای تخصصی و خرده مسائل هیئت‌ها و مجموعه‌های مردمی شاخص، مهارت‌افزایی فعالان رسانه‌ای در عرصه تشکل‌های دینی، ارتقای سطح فکری و عملیاتی مربیان و مدیران مجموعه‌های تربیتی، توجه ویژه به حوزه بانوان، فراهم کردن زنجیره انسانی از فعالان فرهنگی برای لشگر جهاد تبیین از جمله اهداف این دوره است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از این دوره و ثبت‌نام در آن می‌توانند به وبگاه اینترنتی www.roshdheyat.ir مراجعه کرده و یا عدد 8 را به سامانه 10004615 ارسال كنند.

انتهای پیام
captcha