گزارش ایکنا از دومین روز مسابقات قرآن بانوان اردن + عکس
کد خبر: 4126291
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

گزارش ایکنا از دومین روز مسابقات قرآن بانوان اردن + عکس

دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن در حالی برگزار شد و در این روز 12 شرکت‌کننده به سوالات هیئت داوران پاسخ دادند و نقطه مشترک اغلب آنها ایرادات حسن حفظی بود.

گزارش ایکنا از دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان اردن + عکس

به گزارش ایکنا، دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور اردن روز گذشته 14 اسفندماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر و با اجرای 12 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف به کار خود ادامه داد.

مسابقات این روز از ساعت حدود 10:30 به وقت محلی آغاز شد. اولین شرکت‌کننده این روز نماینده کشور لبنان بود که به اجرای برنامه پرداخت، تلاوت این شرکت‌کننده با چند تذکر از سوی هیئت داوران و به صدا در آوردن زنگی که به این منظور در نظر گرفته شده بود، همراه بود.

در ادامه نماینده فلسطین در جایگاه قرار گرفت، این بانوی حافظ در مجموع از حیث تجوید و فصاحت از تلاوتی قوی برخوردار بود. این شرکت‌کننده با وجود اینکه چند بار به تکرار آیات در خلال تلاوت خود پرداخت و حتی تذکر کوچکی هم از هیئت داوران دریافت کرد، اما یکی از بهترین تلاوت‌های روز دوم مسابقات را به خود اختصاص داد و شاید بتوان او را تا به اینجا یکی از شرکت‌کنندگان شایسته کسب رتبه به حساب آورد.

در بخش دیگری از مسابقات نوبت به نماینده کشور سوریه رسید که در خلال اجرای خود دچار اشکالات حسن حفظی فراوانی شد.

گزارش ایکنا از دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان اردن + عکس

نماینده کشور اتیوپی یکی دیگر از شرکت‌کنندگان روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن بود، وی با وجود دریافت چند تذکر کوچک و البته تجوید ضعیف، اما در مجموع حسن حفظ خوبی از خود نشان داد تا به آینده و حضور در مسابقات دیگر امیدوار شود.

در ادامه مسابقات این روز نوبت به نماینده کشور بنگلادش رسید، این بانوی حافظ کل قرآن با وجود اینکه تلاوتی به سبک استاد منشاوی انجام داد، اما در هنگام تلاوت ایشان چند بار صدای زنگ اخطار از سوی هیئت داوران به صدا درآمد تا ایشان نیز ناامید از کسب رتبه جایگاه مسابقات را ترک کند.

آخرین متسابق نوبت صبح دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور اردن نماینده کشور تانزانیا بود که از تجوید و صوت خوبی برخوردار بود اما در بخش حفظ نتوانست نمره کامل را کسب کند و با اشکالاتی همراه بود.

در نوبت بعدازظهر مسابقات از حدود ساعت 14:15 و با تأخیر کوتاهی شروع شد، در این نوبت ابتدا نماینده کشور لیبی که به روایت قالون تلاوت می‌کرد در جایگاه قرار گرفت و به ارائه محفوظاتش پرداخت. وی در مجموع از تلاوت بسیار ممتازی از حیث تجوید و صوت و لحن برخوردار بود؛ با این وجود کارش را با دریافت چند تذکر از داوران به اتمام رساند و می‌توان گفت ایشان نیز از گزینه‌های احتمالی هیئت داوران برای کسب رتبه خواهد بود.

گزارش ایکنا از دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان اردن + عکس

در ادامه نوبت به متسابق بعدی از کشور غنا رسید که شاخص‌های یک اجرای معمولی را از خود به نمایش گذاشت. حافظ دیگر که در جایگاه قرار گرفت شرکت‌کننده‌ای از کشور فیلیپین بود که به لحاظ تجوید و فصاحت در سطح بسیار قابل قبولی قرار داشت اما دو تذکر دریافت کرد. می‌توان این شرکت کننده را با وجود دریافت تذکراتی جزء شانس‌های کسب رتبه برتر در این دوره از مسابقات به حساب آورد.

متسابق بعدی روز دوم مسابقات شرکت‌کننده‌ای از کشور نروژ بود که او نیز به روایت قالون تلاوت خود را اجرا کرد. این بانوی حافظ در مجموع از تجوید و صوت و لحن بسیار خوبی برخوردار بود، اما در بخش حسن حفظ دچار اشکالاتی شد. این حافظ تجربه حضور در مسابقات پورت سعید کشور مصر را نیز در کارنامه خود دارد.

در پایان مسابقات روز دوم دو نماینده کشور پاکستان و هند به اجرا پرداختند که در بخش حسن حفظ با تذکراتی از سوی هیئت داوران مواجه شدند.

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن تا سه‌شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه دارد و بعد از آن هم شاهد برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر خواهیم بود.

رویا فضائلی نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات در روز اول اجرای بدون نقصی از خود به نمایش گذاشت و تا به اینجای کار می‌توان او را در زمره یکی از بهترین اجراهای دو روز ابتدایی مسابقات دانست.

در این مسابقات از هر شرکت‌کننده و از هر شش جزء یک سوال و در مجموع پنج سوال پرسیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha