پیام مسئولان خراسان‌جنوبی به‌مناسبت آغاز هفته جوان
کد خبر: 4125834
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

پیام مسئولان خراسان‌جنوبی به‌مناسبت آغاز هفته جوان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و استاندار طی پیام‌های جداگانه روز جوان و آغاز این هفته را تبریک گفته و بر ادامه راه آرمان‌های انقلاب با بهره‌گیری از توانمندی جوانان تأکید کردند.

استاندار خراسا‌ن‌جنوبی و نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند پیامی به‌مناسبت روز جوان صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«جوانی برابر با چهارراه زندگی است که انتخاب سر این چهارراه نتیجه دو عالم را رقم می‌زند. جوان؛ تمامش نیرو، تمام استعداد، هیجان، احساس و عاطفه، آرمان و آرزوست؛ اما از کدام راه برود؟ در انتخاب راه بصیرت و تجربه شرط کار است.

تا اگر به این دو شرط توجه کرد به‌صورت طبیعی محصول تلاشش، همان باشد که باید. و عمل صالح به این گفته می‌شود پس تبریک روز جوان و تحقق برکت عمر، شامل صالحان خواهد بود.

جوانان عزیز مبارکتان باد که الگویتان، آن شبیه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم یعنی علی اکبر امام حسین(ع) است. ثبات قدم و اراده مستحکم و یقین بما یعلم؛ نشان از استفهام انکاری است که «اذا لا نبالی بالموت» را  به دنبال دارد. یعنی همه مسائل در این دستورالعمل حل شده است و تردید جا ندارد که جا دارد همه‌ تلاش‌گران برای چنین هدف مقدسی تلاش کنند.»

در پیام جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی نیز آمده است:

«مقام معظم رهبری فرمودند: «امیدهای آینده‌ کشور شما جوانان هستید و در میان جوانان کشور، پرانگیزه‌ترین‌ها و با ایمان‌ترین‌ها بیشترین امیدها را برای این کشور و برای این ملت به‌وجود می‌آورند.»

نقش‌آفرینی جوانان این مرز و بوم در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی از همان دوران پیروزی شکوهمند ‌انقلاب اسلامی و هنگامه نابرابر هشت سال دفاع مقدس تا شرایط موجود که تمام ابرقدرت‌های دنیا با دست یازیدن به هر نیرنگ و دسیسه‌ای، ‌عزت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را هدف گرفته‌اند، همواره مشهود و هویدا بوده است.

جوانان ایران اسلامی با پشتوانه عظیم توکل به معنویات الهی و با بهره‌گیری از دریای بی‌منتهای منویات مقام معظم رهبری(حفظه‌الله)، همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هسته‌ای، ‌ورزشی، فرهنگی و صنعتی توانمندی خود را به مرحله بروز و ظهور رسانده‌اند، چه اگر این نبود بخش عمده‌ای از چشم‌انداز تبیین شده در گام دوم انقلاب به جوانان اختصاص نمی‌یافت.

بدون تردید آنچه امروزه به‌عنوان توانمندی‌های علمی، پژوهشی، صنعتی و فرهنگی ایران اسلامی به جهانیان معرفی می‌شود، هنر توان و خلاقیت جوانان اندیشمند و متعهدی است که با خودباوری و تکیه بر توان داخلی، گام‌های بلندی در مسیر سرفرازی و استقلال کشور عزیزمان برداشته‌اند تا بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تا مرز ناامیدی و شکست عقب برانند.

قاب زرین تاریخ انقلاب اسلامی همچنین تصاویری بی‌بدیل از حماسه‌‌آفرینی‌های جوانان ایرانی را در قلب خود جای داده و جانفشانی‌ها و رشادت‌های حججی‌ها و علی‌وردی‌هایی را به تصویر کشیده است که در عنفوان جوانی، چراغ راه حق‌شناسان در سراسر دنیا شده‌اند و کشور همواره به این ذخایر ارزشمند خود ‌افتخار کرده است.

اینجانب ضمن تبریک میلاد مسعود جوان برومند کربلا حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان به همه جوانان ایران اسلامی به‌ویژه در استان خراسان‌جنوبی، از درگاه خداوند متعال برای همه جوانان متعهد، سختکوش و انقلابی، سلامتی و پیروزی در عرصه‌های گوناگون را مسئلت دارم. امید که با یاری خداوند بلندمرتبه بیش از پیش شاهد مشارکت جوانان استان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشیم تا به‌زودی خراسان‌جنوبی همچون اختری تابناک در آسمان توسعه، تعالی و پیشرفت کشور، خوش بدرخشد.»

انتهای پیام
captcha