چهره مشهور ضداسلامی استرالیا مسلمان شد
کد خبر: 4125707
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

چهره مشهور ضداسلامی استرالیا مسلمان شد

شرمون برگس، یکی از رهبران جریان راست افراطی استرالیا که به مواضع ضداسلامی در این کشور مشهور بود اعلام کرد که به دین اسلام گرویده است.

به گزارش ایکنا به نقل از کریکی، شرمون برگس، فعال ضداسلامی استرالیایی، تازه‌ترین مورد از جریان راست افراطی است که به اسلام گرویده است.

در سراسر جهان روندی از گرایش چهره‌های راست افراطی که بسیاری از آنها در اسلام‌هراسی مشهور هستند به این دین مبین دیده می‌شود.

یکی از بدنام‌ترین فعالان ضداسلامی استرالیا و رئیس سابق گروه راست افراطی جبهه متحد میهن پرستان (UPF) به اسلام گروید و به جریانی از چهره‌های برجسته راست‌گرا پیوست که این دین را پذیرفته‌اند.

شرمون برگس در طول دهه 2010 به دلیل مشارکت در گروه‌های ملی‌گرای راست افراطی جبهه متحد میهن پرستان که با شعار بازپس‌گیری استرالیا از دست بیگانگان شناخته می‌شد شهرت یافت.

برگس به خاطر نقش خود در تظاهرات ضداسلامی در سال 2015 که در اعتراض به ساخت مسجدی در بندیگو برگزار شد، شناخته شده بود. او در صفحات خود در رسانه‌های اجتماعی محتوای نژادپرستانه و تحریک‌آمیز را با ده‌ها هزار دنبال‌کننده به اشتراک می‌گذاشت.

اما اکنون حساب شخصی برگس در فیسبوک با عکس یک پرچم فلسطین که تشهد روی آن نوشته شده تزئین شده است و دارای پست‌هایی در ستایش عقاید اسلامی است.

برگس تأیید کرد که او و یکی دیگر از فعالان سابق ضداسلامی، شهادتین خود را در یک مسجد محلی خوانده و مورد استقبال مسلمانان قرار گرفته‌اند.

وی گفت: جامعه مسلمانان بسیار مهربان و شگفت‌انگیز است، اگر به کمک نیاز داشته باشید آنها در کنار شما هستند.

برگس در صفحه فیسبوک خود گفت: با نگاه به سال‌های 2015-2016، هرگز نمی‌توانستید من را در کنار یک مسلمان که برا هدفی مبارزه می‌کند تصور کنید. اما اکنون اوضاع تغییر کرده است. در کنار مسلمانان هستم تا با ستمگران صهیونیست و فراماسونری که بر ما حکومت می‌کنند مقابله کنم.

برگس افزود که اعضای سابق UPF زمانی که متوجه تغییر مذهب او شدند به صورت آنلاین به او حمله کردند.

او گفت: بسیاری از آنها مشروبات مصرف می‌کردند و دچار انحطاط اخلاقی بودند. من جنبه سلامتی اسلام را دوست داشتم، اینکه چگونه آنها سخت کار می‌کنند و از الکل و مواد مخدر دوری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha