هویت مراکز عبادی و اسلامی در ایام نوروز حفظ شود
کد خبر: 4125677
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

هویت مراکز عبادی و اسلامی در ایام نوروز حفظ شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به تقارن ایام نوروز و ماه رمضان گفت: گردشگری ایرانی - اسلامی در این ایام باید مورد توجه دست‌اندرکاران امر قرار گیرد و میهمانان را با فرهنگ یزد آشنا کنند و باید هویت مراکز عبادی و اسلامی حفظ شود.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 12 اسفندماه در خطبه‌های این هفته، معادباوری را یکی از جلوه‌های بارز و ریشه‌های مهم تقوا برشمرد و گفت: معادباوری ریشه و باور تقوا است و تقوا و معادباوری دو موضوع در هم تنیده هستند.

وی ادامه داد: وقتی به زلزله‌های دنیایی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم 10 ثانیه زلزله میلیون‌ها نفر انسان را به خیابان می‌آورد، آن هم با بدنی نیمه برهنه و همچنین با دستی خالی، بدون سند منزل و خالی از هر گونه امکاناتی حتی فرصت برداشتن مدارک شناسایی هم نیست. انسان‌ها وسایل محبوب خود و دکورهایی که در منزل دارند، رها کرده و به دلیل چند ثانیه‌ زلزله فراموش می‌کنند، و برای ما آن روز تنها یک راه فرار از جلال خدا به جمال پرورگار متعال وجود دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به یازدهم شعبان و روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) که با عنوان جوان نامگذاری شده است اظهار کرد: امروز ما هر چه در این انقلاب داریم عمدتاً از ناحیه جوانان پرشور، خلاق و مؤمن است. جنگ را جوانان اداره کردند، سازندگی را جوان‌ها پیش بردند، خلاقیت را جوانان رقم زدند. چرخه آموزش و پرورش را جوانان  اداره می‌کنند، چرخه بهداشت و درمان نیز در دست توانای جوانان است اما امروزه این جوانان پرتوان، خودساخته و انقلابی مورد هدف دشمن قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن دین، ایمان، اعتقاد، توان و امیدواری جوانان نسبت به انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است افزود: بنابراین هم جوانان باید این مهم را مورد توجه قرار دهند و هم دولت نسبت به جوانان توجه و اهتمام بیشتری در بُعد تحصیلات، اشتغال، مسکن، خودرو و ازدواج و به ویژه امور فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

مدرسی با اشاره به تقارن نوروز و ماه رمضان گفت: این ایام باید مردم خوب یزد میزبانی از میهمانان خدا را در شهر دارالعباده به زیبایی به بروز و ظهور برسانند و البته گردشگری ایرانی _ اسلامی در این ایام باید مورد توجه دست‌اندرکاران امر قرار گیرد و نسبت به ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف دقت لازم را داشته باشند و میهمانان را با فرهنگ یزد آشنا کنند و در مراکز عبادی و اسلامی کاملاً هویت این مراکز حفظ شود و دستگاه‌های اجرایی مؤثر در این زمینه از افراد و گروه‌های دغدغه‌مند حمایت کنند. مبادا روزی بیاید که خدایی ناکرده نیروهای دغدغه‌مند، ارزشی و انقلابی ما نسبت به برنامه‌های پیش رو احساس یأس و نا امیدی داشته باشند و لذا باید حمایت صورت گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مسمومیت دانش آموزان بیان کرد: هدف دشمن به آشوب کشیدن جامعه است و همگان باید نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha