اردوهای «عهد خدمت» در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4125322
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳

اردوهای «عهد خدمت» در لرستان برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان با اشاره به فعالیت ۲۰ گروه جهادی دانشجویی در سطح استان، گفت: اردوهای جهادی «عهد خدمت» بسیج دانشجویی لرستان نوروز امسال در مناطق محروم برگزار می‌شود.

محسن کریمی، مسئول بسیج دانشجویی استان لرستانمحسن کریمی، مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان یکی از برنامه‌های کاری بسیج دانشجویی را آشنایی دانشجویان با فرهنگ جهادی و اقدامات محرومیت‌زدایی برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ گروه جهادی دانشجویی در سطح استان لرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی استان لرستان در دو قالب مناطق محروم و دورافتاده و مناطق حاشیه شهرها برگزار می‌شود، اضافه کرد: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم تحت عنوان «عهد خدمت» نوروز امسال برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی دانشجویان در مناطق حاشیه‌ای به این شکل است که دانشجویان پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته در مناطق حاشیه‌ای حضور پیدا کرده و در قالب طرح «لبخند ایران» به مردم این مناطق به ارائه خدمت می دهند، افزود: حال حاضر تعداد ۱۱۰ دانشجوی شهید در استان لرستان به شکل رسمی در بنیاد شهید ثبت شده اما با بررسی‌های انجام شده آمار شهدای استان بیش از این رقم است که به‌دنبال ثبت آمار واقعی از شهدای دانشجوی استان لرستان هستیم.

وی از فعالیت‌های محتوایی و فرهنگی بسیج دانشجویی در راستای جهاد تبیین را تشریح دستاوردهای انقلاب در بین دانشجویان استان لرستان برشمرد و با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: در قالب یک طرح فرهنگی در طول سال‌تحصیلی فرهنگ انقلاب و دستاوردهای آن به دانشجویان ارائه می‌شود که در این راستا تاکنون ۱۳۴ برنامه انجام شده است.

کریمی با تأکید بر اینکه در کنار برگزاری اردوهای راهیان نور، اردوی «راهیان پیشرفت» با هدف آشنایی دانشجویان با دستاوردهای کشور از سوی بسیج دانشجویی لرستان برگزار خواهد شد، گفت: در این طرح دانشجویان دانشگاه‌های استان از سد کرخه دیدن خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha