آموزه‌های قرآن؛ نیاز اساسی جاهلیت مدرن
کد خبر: 4122729
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

آموزه‌های قرآن؛ نیاز اساسی جاهلیت مدرن

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در عصر جاهلیت مدرن امروز دوای درد مردم قرآن کریم است، اما در شأن قرآن کریم کم‌کاری کرده‌ایم.

حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۲۸ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: با بعثت پیامبر اسلام(ص)، آیات کریم وحی به جای اصلی خود برگشت و خرافه‌پرستی جای خود را به یکتاپرستی داد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه عدالت اجتماعی پیامبر اسلام(ص) انسان‌ها را بیدار کردند، افزود: با بعثت پیامبر(ص) تزکیه و پرورش روح در جامعه رواج یافت.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فضائل اخلاقی را ترویج دادند و ارزش‌ها به جایگاه خودش را پیدا کرد، اظهار کرد: امروز در زمان‌ جاهلیت مدرنی قرار داریم و افرادی بر بشریت حکومت می‌کنند که به هر طریقی حقوق مردم مستضعف را چپاول می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از همیشه به تعالیم وحی و قرآن نیاز داریم اما در شأن قرآن کریم کم‌کاری کرده‌ایم، تصریح کرد: در حالی که می‌دانیم شفا و دوای درد جامعه و بشریت قرآن کریم این نسخه جاودان الهی است باید در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم.
 
مشرفی ادامه داد: پیامبر(ص) زمینه وحدت و انسجام جامعه را فراهم کرد و تدابیری که بر اساس قرآن کریم آوردند و در آن شرایط حکومت اسلامی را بنا نهادند که در عصر جاهلیت دوای درد مردم بود امروز نیز به طریق اولی در جاهلیت مدرن قرار داریم.

وی افزود: جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب این است که خباثت‌های استعمار پیر و رضاخان معتاد و بی‌سواد مزدور بیگانگان را برای جوانان روشن کنیم و از غرب و مدعیان حقوق بشر در مورد واقعیت‌های تاریخی و جنایات آنان سوال بپرسیم.

مشرفی با بیان اینکه غربی‌ها باید نسبت به جنایات و ظلمی که به مردم یمن، افغانستان، سوریه و عراق کردند نیز پاسخ دهند، تصریح کرد: حضور باشکوه و حماسه‌آفرینی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نشان‌دهنده بصیرت، هوشیاری و تحلیل بالای ملت ایران بوده که ثمره تدابیر حکیمانه رهبری و حضور آگاهانه مردم است.

وی با اشاره به عفو گسترده رهبری گفت: عفو رهبر معظم انقلاب سیلی دیگری برای دشمنان بوده و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دشمن به دنبال شبه‌افکنی و فریب نسل جوان است که ابتدا باید ذهن جوانان را با تبیین واقعیت‌ها از شبه پاک کرد و سپس آنان را آماده مقابله با استکبار و استعماری کرد که ملت‌های مظلوم را با شیوه‌های فریبکارانه خود مورد ظلم و ستم قرار می‌هد.

مشرفی اظهار کرد: در عرصه جنگ رسانه‌ای دشمن جای کار بسیار است که باید انجام وظیفه کنیم و مسئولان باید قدردان حضور ملت در ۲۲ بهمن باشند و بیش از گذشته خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به سوم اسفند سالروز کودتای رضاخان در سال ۱۲۹۹، بیان کرد: انگلیسی‌ها ابتدا به طمع نفت ایران به سمت قراداد ۱۹۱۹ میلادی رفتند، اما با واکنش تند ملت ایران مواجه شدند و بعد از ۲ سال این کودتا را برای اهداف خود طراحی کردند.

انتهای پیام
captcha