راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در 1400 شهر برگزار می‌شود / رئیس‌جمهور؛ سخنران مراسم تهران
کد خبر: 4120932
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در 1400 شهر برگزار می‌شود / رئیس‌جمهور؛ سخنران مراسم تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در نشستی خبری اعلام کرد که راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور از ساعت ۹:۳۰صبح در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حجتالاسلام و المسلمین محمدحسین موسیپور، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای تشریح اهم برنامههای راهپیمایی یومالله ۲۲ بهمن صبح امروز، پنجشنبه ۲۰ بهمن، در سالن جلسات دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

موسیپور با تبریک ایامالله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام نورانی ماه رجب و درود و سلام به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی از خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفت: خون پاک این شهدا استمرار این نظام را از ۲۲ بهمن تاکنون تضمین کرده است.

وی در ادامه نیز به روح مطهر ۱۷ هزار شهید ترور، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای علمیو فرهنگی و تبلیغی، شهدای امنیت و سردار آسمانی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی درود فرستاد.

موسیپور سپس با ادای احترام به خانوادههای شهدا، ایثارگران و جانبازان گفت: آنها با صبر و مقاومت و ایستادگی خود موجب ثبات و بقای نظام اسلامی شدند.



نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با سلام و درود به روح مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) گفت: امیدواریم در جهت تحقق آرمان‌های این مرد الهی و منویات رهبر معظم انقلاب ثابت قدم باشیم.

آمادگی کمک به زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه

وی با اشاره به مصادف شدن این ایام با حادثه تلخ زلزله برای دو کشور همسایه مسلمان؛ ترکیه و سوریه گفت: دهها هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و در این سرمای سخت نیاز به همدردی و کمک دارند و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز برای کمکهای انسان دوستانه اعلام آمادگی کرده است.

موسیپور با انتقاد از عملکرد دولت‌های غربی مدعی دفاع از حقوق بشر گفت: این کشورها تاکنون اجازه امدادرسانی به زلزلهزدگان به ویژه در سوریه را ندادهاند و حتی در این وضعیت حاضر به کنار گذاشتن تحریم‌ها نیستند و این چهره واقعی اروپا و امریکاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک رویداد بینظیر در تاریخ معاصر بود، گفت: آنچه در سال‌های پایانی قرن بیستم در ایران رخ داد با هیچ رویداد مشابه و انقلاب‌های بزرگ دنیا قابل مقایسه نیست.

موسیپور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از نوع نهضت انبیاست، گفت: این انقلاب در حقیقت ادامه دهنده غدیر و تکمیلکننده بعثت است.

وی اظهار کرد: ما در این ۴۴ شاهد دستاوردهای عظیم انقلاب بودیم اما وقوع این انقلاب اصلا قابل پیشبینی نبود و حتی فلاسفه بزرگ غرب در تحلیل‌های خود از انقلاب این انقلاب را قابل وقوع نمیدانستند به ویژه در دورانی که جهان با شتاب به سمت نفی دین، خداگرایی و معنویت و اخلاق و حتی خداستیزی و دینستیزی حرکت میکرد و بشرسالاری بر جهان حاکم بود و انسان به جای خدا تکیه زده بود.

انقلاب اسلامی، از شگفت‌انگیزترین حوادث تاریخ معاصر

وی اضافه کرد: در این شرایط زمانی و در دنیایی که هر گونه معنویت و اخلاق و خداگرایی نفی می‌شد، انقلابی با نام دین و اسلام و قرآن به رهبری یک پیشوای مذهبی به پیروزی رسید و یکی از شگفتانگیزترین حوادث تاریخ معاصر را رقم زد.

موسیپور یادآور شد: انقلاب اسلامی در‌ واقع ارکان فکری شرق و غرب را متزلزل ساخت و مسیر حرکت بشر را تغییر داد و یک راه نو و روش جدید و حکمرانی نوین را برآمده از آموزههای اسلامی براساس استقلال خواهی، خداگرایی و عدالت‌خواهی و با تکیه بر مردم و مردم‌سالاری دینی به جهان عرضه کرد و آثار بزرگی در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی بر جای گذاشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به سخن «نوام چامسکی» مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی ایران اولین عبور از خط قرمز امریکا بود، گفت: به عبارتی هیچ قدرتی تا قبل از انقلاب اسلامی جرئت عبور از خطوط قرمز امریکا را نداشت.

وی با بیان اینکه برای کشورهای زورگو و سلطهگر، استقلالخواهی جرمی بزرگ و غیر قابل تحمل است، گفت: به همین خاطر آنها از همان ابتدا با توطئههای مختلف با هدف سرنگونی نظام به مصاف این نظام آمدند؛ از نفوذ دادن چهرههای متمایل به غرب تا محاصره اقتصادی، جنگ دیپلماسی، کودتای نظامی، اقدام برای تجزیه ایران تا جنگ تحمیلی هشت ساله و در ادامه فتنههای ۷۸ و۸۸ و جنگ ترکیبی در سال ۱۴۰۱.

موسیپور تصریح کرد: همه اینها با هدف به زانو در آوردن نظام اسلامی بود تا اندیشه و فکر استقلالخواهی در دنیا ترویج و توسعه پیدا نکند و موجودیت نظام سلطه به خطر نیفتد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به سخنان برخی در داخل مبنی بر نرم عمل کردن و سخن گفتن در مقابل دشمن گفت: برخی دولت‌ها در جمهوری اسلامی این رویکرد را با هدف کاهش دشمنی دشمن در پیش گرفتند و نرمش‌هایی نشان دادند اما در همان زمان دشمنان توطئه‌های خود را بیشتر کردند، لذا آنها هیچ وقت دست از توطئه علیه ما برنخواهند داشت تا وقتی که ما استقلال و عزت خود را بخواهیم.

وی با بیان اینکه الان جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین حاکمیت سیاسی در دنیاست، گفت: این در حالی است که حتی کشورهای اروپایی نیز بدون هماهنگی با امریکا نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند که نمونه اخیر آن همین جنگ اوکراین است که امریکا کشورهای اروپایی را طعمه خود کرد.

موسی‌پور تأکید کرد: امروز عزت، استقلال و آزادگی ایران مایه فخر در سطح جهانی است و این رهاورد انقلاب اسلامی و خون مطهر شهداست. به همین دلیل نظام اسلامی در مقابل همه توطئه‌ها محکم ایستاده و دشمن نیز علیرغم ضربه‌هایی که وارد کرده نتوانسته به اهدافش برسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رمز موفقیت و مانایی نظام اسلامی را در مقابل این توطئه‌های سهمگین، حضور مردم آگاه، بصیر و دشمن‌شناس دانست و گفت: مردم ما به خوبی می‌دانند اهداف پشت سر این توطئه‌ها چیست و دشمن چه خواب‌های شومی دیده است و لذا می‌داند نتیجه عدم حضور چیست و به همین خاطر علیرغم همه مشکلات و فشارها پای آرمان‌های انقلاب و شهدا ایستاده‌اند.

حضور مردم، قدرت نرم جمهوری اسلامی

موسی‌پور تصریح کرد: قدرت حضور مردم در حقیقت قدرت نرم جمهوری اسلامی است که باعث شده دشمن به اهدافش نرسد. به عبارتی حضور مردم نقش اصلی را در خنثی‌سازی همه این حوادث از جمله جنگ ترکیبی اخیر داشته است و حضور آنها در۱۳ آبان این پیام رابه دشمن داد که این طراحی‌ها بی اثر است.

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در هندسه امنیت ملی و سیاست بازدارندگی فعال ما مهم‌ترین عامل نقش حضور مردم آگاه و بصیر است و هر جا مردم حضور داشتند نظام در آن عرصه موفق بوده و لذا طراحی و نقشه دشمن این است که این حضور را کمرنگ کرده و مردم را ناامید سازد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر مسیح علی‌نژاد مبنی بر اینکه مقامات امریکا و اروپا به ما می‌گویند انقلاب شما تمام شده و ما باید به میز مذاکره برگردیم، گفت: این فرد احمق ناخواسته طراحی دشمن را برملا کرد و نشان داد دشمن با ایجاد فشار و تحریم به دنبال وادارکردن مردم به عقب‌نشینی بود و ثابت کرد اگر مردم بایستند معادلات دشمن تغییر می‌کند و همیشه حضور مردم در مناسبت‌های انقلابی این معادلات را تغییر داده است.

موسی‌پور اوج حضور و جلوه زیبای آن را راهپیمایی ۲۲ بهمن خواند و گفت: انشالله امسال هم شاهد حماسه حضور مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع و متعدد در ایام الله دهه فجر امسال گفت: امسال هزاران برنامه و جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار شد و پس از فروکش کردن کرونا امکان اجتماعات مردمی کاملا فراهم بود.

موسی‌پور یادآور شد: امسال پی از دو سال کرونایی، راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور پرشکوه مردم برگزار میشود. این راهپیمایی علاوه بر اینکه مانور قدرت و اقتدار و توانمندی ملت ایران است، نمایش وحدت، انسجام، همدلی و همراهی همه اقشار و اقوام مختلف وگروه‌های سیاسی نیز هست و علاوه بر همه اینها یک جشن ملی و جشن خانواده بزرگ ملت ایران است.

تشریح برنامه‌های راهپیمایی 22 بهمن

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: این راهپیمایی در سراسر کشور از ساعت ۹:۳۰صبح در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا برگزار می شود.

وی ابراز کرد: این مراسم در تهران در مسیرهای دوازده‌گانه برگزار می‌شود که مبدا همه مسیرها، مسجد و مقصد همه آنها، میدان آزادی است. سخنران مراسم تهران نیز رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است. همچنین ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی در کنار ۶۵۰۰ خبرنگار و تصویربردار و عکاس داخلی این مراسم را پوشش می‌دهند.

برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری در مسیر راهپیمایی

موسی‌پور افزود:در مسیرهای راهپیمایی ۱۶۰۰ غرفه فرهنگی و هنری و ارائه خدمات عمومی برپاست. ۱۵۰ غرفه نیز به موضوع جهاد تبیین اختصاص دارد و ۳۱ غرفه نیز به معرفی اقوام ایرانی می‌پردازند. اجرای سرود توسط گروه‌های ۱۳۵۷ نفره در تهران و مراکزاستان‌ها از دیگر برنامه‌های این روز است تا انشالله یک روز تاریخی و ماندگار رقم بخورد.

وی در پایان اظهار کرد: شب ۲۲ بهمن نیز در هزار نقطه تهران و مراکز استان‌ها رأس ساعت ۹ شب مراسم گلبانگ تکبیر و برنامه نورافشانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha