«سپاه» و «روحانیت» سرباز ولایت و انقلاب هستند
کد خبر: 4116975
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

«سپاه» و «روحانیت» سرباز ولایت و انقلاب هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: جامعه روحانیت و سپاه همواره مورد تهاجم دشمنان قرار گرفتند، این در حالی‌ است که سپاه از روحانیت و روحانیت هم از سپاه بوده و دو وجهه جدا نشدنی از هم هستند زیرا خود را سرباز ولایت و انقلاب می‌دانند.

حجت الاسلام محمدی مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمین احسان‌ الله محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان امروز، 4 بهمن‌ماه در دیدار جمعی از طلاب، اساتید و مدیران حوزه علمیه استان با فرماندهان سپاه قدس گیلان در پی اقدام خصمانه اتحادیه اروپا علیه سپاه با اشاره به استیصال دشمن از اقدامات سپاه اظهار کرد: تحریم و تروریستی اعلام کردن سپاه توسط اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که کشورهای غربی به شدت از اقدامات جهادی، دفاعی، امنیتی و محرومیت‌زدایی سپاه وحشت دارند و به این دلیل دست به این اقدام مفتضحانه زدند.

وی با بیان اینکه در طول 44 سال گذشته دو گروه از اقشار در بازه زمانی مختلف مورد تهاجم و هجمه استکبار به سرکردگی آمریکا قرار گرفته است، افزود: در 44 سال گذشته دو گروه یعنی جامعه روحانیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره مورد تهاجم همه جانبه دشمنان قرار گرفتند؛ این در حالی‌ است که سپاه از روحانیت و روحانیت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و این دو قشر دو وجهه جدا نشدنی از هم هستند زیرا خود را سرباز ولایت و انقلاب می‌دانند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان یکی از اهداف دشمن از تحریم سپاه پاسداران را از بین بردن وحدت میان مردم و نهادهای انقلابی دانست و تصریح کرد: بغض و کینه دشمنان داخلی به مانند منافقین و استکبار و مرتجعین منطقه‌‌ای بر همگان ثابت شده و این دو گروه همواره در تلاشند تا بین اقشار مختلف مردم به ویژه بین مردم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

سرهنگ‌ الیاس کوثری، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سپاه یک نهاد خدمت‌گذار برای مردم است، گفت: هدف اصلی سپاه پاسداران حفظ انقلاب و خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف است که در راه تحقق این امر شهدای بسیار زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

وی با اشاره به مردمی بودن برخی از قرارگاه‌های سپاه پاسداران گفت: برخی از قرارگاه‌های سپاه مردمی هستند زیرا سپاه برگرفته و جزئی از مردم بوده و مردم هم دوش تا دوش سپاه برای حفظ این نظام اسلامی خون‌های زیادی را تقدیم کردند.

کوثری با تأکید بر پیشرفت‌های قابل تأمل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های دفاعی و امنیتی بیان کرد: عرصه دفاعی و امنیتی وظیفه مهم سپاه است که این نهاد در دو حوزه دفاعی و امنیتی به خوبی عمل کرده و در جهان‌‌ به یک قدرت مبدل شده لیکن استکبار چون تحمل دیدن این موفقیت را ندارند با تحریم سپاه اوج استصیال خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، نیز در این دیدار با بیان اینکه سپاه امروز در تمامی طیف‌ها حضور داشته و در بین مردم بسیار محبوب است، اظهار کرد: تحریم و تروریستی اعلام کردن سپاه در واقع تحریم مردم ایران است زیرا مردم و سپاه دو رکن جدا نشدنی در جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به تداوم دشمنی کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران افزود: این اقدام اروپا در راستای تداوم دشمنی غرب با جمهوری اسلامی است و این اقدام به دلیل پیشرفت‌های روز افزون ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها انجام شده است.

عادلی نقش رژیم صهیونیستی در تروریستی اعلام کردن سپاه توسط اتحادیه اروپا را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: اروپا با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه رفته و نهاد انقلابی سپاه پاسداران را تحریم کردند. سپاه در عرصه‌های مختلف توفیقات بسیار زیادی داشته و در سطح جهان بسیار موفق بوده است لذا به این فکر افتاده تا این نهاد را تحریم کنند.

عادلی با بیان اینکه تحریم نهادهای انقلابی هیچ تأثیری بر عملکرد آنان ندارد، تصریح کرد: سپاه پاسداران در بسیاری از مواقع توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و منجر به وحدت در بین آحاد مختلف جامعه شد ولی استکبار بداند اینگونه تحریم‌ها علیه نهادهای انقلابی هیچگونه تأثیری بر عملکرد آنان ندارد.

وی با تأکید بر لزوم‌ توجه به خنثی‌سازی برنامه کشورهای غربی در خصوص ایجاد فضای دو قطبی در جمهوری اسلامی افزود: ایجاد فضای دو قطبی در بین مسئولان سیاسی، تشدید فشار معیشتی و تحت تأثیر قرار دادن جامعه، هم‌افزایی با رژیم صهیونیستی و هزینه‌سازی برای دولت انقلابی از جمله اهداف دشمن از تحریم و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha